بازداشت زورگیرانی که مردم را به بیابان می‌بردند : سه مرد و یک زن، اعضای باند ...


سه مرد و یک زن، اعضای باند خشن زورگیری بودند که در پوشش مسافرکشی طعمه‌های خود را می‌ربودند و بعد از ضرب و جرح، آنها را دست و پا بسته در بیابان رها می‌کردند. همشهری آنلاین: سه مرد و یک زن، اعضای باند خشن زورگیری بودند که در پوشش مسافرکشی طعمه‌های خود را می‌ربودند و بعد از ضرب و جرح، آنها را دست و پا بسته در بیابان رها می‌کردند.

 دی‌ماه سال گذشته مردی به کلانتری نارمک رفت و خبر از زورگیری میلیونی داد.وی به مأموران گفت: ساعت 10شب در خیابان گلبرگ‌غربی منتظر تاکسی ایستاده بودم تا به خانه‌ام بروم که یک خودروی پژو با چهار سرنشین مقابلم توقف کرد. به تصور اینکه راننده، مسافرکش است و با دیدن زن جوانی که روی صندلی جلو نشسته بود و وانمود می‌کرد مسافر است، سوار ماشین شدم.

وی ادامه داد: دو مرد بر صندلی عقب نشسته بودند که ناگهان بین راه مردی که کنارم نشسته بود چاقویی از جیبش در آورد و با تهدید از من خواست سکوت کنم و حرفی نزنم. من سعی کردم مقاومت کنم اما او با چاقو ضربه‌ای به پشت ران پایم زد و درحالی‌که خون از پایم می‌رفت پول، گوشی موبایل و همه مدارکم را گرفت. سپس او و همدستانش با چسب دهانم را بستند و در بیابانی کنار جاده رهایم کردند. همان لحظه شماره پلاک خودروی آنها را یادداشت کردم و با کمک رهگذران خود را به بیمارستان رساندم. بعد از بهبودی نیز به اداره پلیس آمدم تا از آنها شکایت کنم.

شاکیان به صف

بعد از شکایت این مرد، تیمی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با دستور قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. درحالی‌که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت مأموران چند روز بعد با شکایت مشابه دیگری روبه‌رو شدند. مالباخته که مرد جوانی بود به مأموران گفت: برای رفتن به خانه کنار خیابان ایستاده بودم و منتظر ماشین بودم که یک خودروی پراید مقابلم توقف کرد. داخل ماشین به غیر از راننده دو نفر دیگر هم بودند.

 زنی روی صندلی جلو و مردی روی صندلی عقب نشسته بودند. من نیز سوار ماشین شدم و کمی جلوتر مرد دیگری به‌عنوان مسافر سوار ماشین شد. بین راه راننده از آینه به مردی که کنارم نشسته بود چشمک زد و علامت داد. بعد از آن مرد جوان چاقویی زیر گلویم گذاشت و تهدید کرد که هرچه پول دارم در اختیارش قرار دهم. من به‌شدت وحشت کرده بودم. زن جوانی که روی صندلی جلو نشسته و با روسری رویش را پوشانده بود، مرتب می‌گفت اگر مقاومت کرد ضربه بزن.


مالباخته در ادامه گفت: من از ترس جانم سکوت کردم و آنها با تهدید هرچه پول داخل کیفم بود را سرقت کردند. حتی کارت‌های عابربانکم را هم برداشتند و با تهدید رمزهایشان را گرفتند. سپس با چسب شیشه‌ای دهانم را بستند و کنار خیابان رهایم کردند. من نیز در آن شرایط فقط توانستم شماره پلاک پراید را یادداشت کنم.بعد از اعلام دومین شکایت، مأموران خود را در برابر یک باند سازمان‌یافته دیدند که با خودروهای پژو و پراید دست به سرقت‌های سریالی از مسافران می‌زدند و اگر با مقاومت طعمه‌هایشان روبه‌رو می‌شدند آنها را مجروح می‌کردند.

جا ماندن تلفن همراه دزدان

تنها سرنخ برای شناسایی دزدان خشن شماره پلاک خودروهایشان بود که مالباخته‌ها لحظه آخر توانسته بودند یادداشت کنند. درحالی‌که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت مردی نزد پلیس رفت و سومین شکایت را مطرح کرد. وی نیز در دام دزدان مسافرکش گرفتار شده بود اما هنگامی که سارقان دستان و دهان او را چسب‌زده و بعد از مجروح کردنش، وی را در بیابان رهاکرده بودند، تلفن همراه یکی از دزدان هم بدون اینکه خودش متوجه شود از ماشین بیرون افتاده بود.با این سرنخ مأموران بررسی‌های خود را ادامه دادند و موفق به شناسایی صاحب تلفن همراه شدند.

این مرد 17اسفند‌ماه سال گذشته در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و با راهنمایی وی اعضای دیگر باند که دو مرد و یک زن هستند نیز به دام افتادند. زن جوان که نامزد یکی از اعضای باند است در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از مسافران اعتراف کرد.

اعضای این باند سازمان‌یافته که بیشتر آنها سابقه‌دار هستند و پیش از این بارها به اتهام جرائم مختلف ازجمله ضرب و جرح، سرقت، نگهداری مواد‌مخدر و... دستگیر شده و به زندان رفته‌اند، در بازجویی‌ها به سرقت‌های خشن اعتراف کردند و با صدور قرار قانونی از سوی قاضی بخشوده به اتهام سرقت مسلحانه مقرون به آزار و آدم ربایی در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

 تاکنون 10مالباخته دزدان خشن را شناسایی کرده و به طرح شکایت از آنها پرداخته‌اند. تجسس‌ها برای شناسایی سایر مالباخته‌ها و جرائم احتمالی دیگر از سوی اعضای این باند ادامه دارد.


ویدیو : بازداشت زورگیرانی که مردم را به بیابان می‌بردند