بازداشت به خاطر عکس یادگاری با لاشه خرس : عکس از لحظه شکار خرس، موجب دستگیری ...


عکس از لحظه شکار خرس، موجب دستگیری یک شکارچی در شهرستان علی آبادکتول شد.‏ خبرگزاری ایسنا: عکس از لحظه شکار خرس، موجب دستگیری یک شکارچی در شهرستان علی آبادکتول شد.‏

ماموران انتظامی علی آبادکتول پس از مشکوک شدن به فردی به جرم خرید و فروش مواد مخدر، وی را دستگیر و پس از بررسی عکس‌های تلفن همراه اش، مشاهده کردند که متخلف در منطقه‌ای جنگلی با یک قبضه اسلحه ساچمه زنی، یک قلاده خرس را شکار کرده و با لاشه این خرس، عکس یادگاری گرفته است.

مأموران انتظامی موضوع را به اداره حفظ محیط زیست شهرستان علی آبادکتول اطلاع داده و در نتیجه آن این متخلف توسط محیط بانان تحت بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد که خرس را در منطقه "بالاچلی" شهرستان علی آبادکتول شکار کرده است.

عمل ارتکابی نامبرده با این نیت و نشان دادن تصویری از خود در جمع دوستان به عنوان شکارچی خرس، گرفته شده است. این متهم پس از تشکیل صورت جلسه تخلف، تحویل مقامات قضائی شد.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان طی آذر ماه گذشته 9 متخلف شکار در پارک ملی گلستان دستگیر شدند. یگان حفاظت پارک ملی گلستان، متخلفان را در موارد شکارغیرمجاز پستانداران، زنده گیری پرندگان و تعلیف غیرمجاز دام، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده‌اند.

در این مدت 31 مورد تلفات وحوش در جاده پارک ملی گلستان اتفاق افتاده که بیشترین موارد آن مربوط به کلاغ، گراز، شغال، روباه، سمور سنگی، سهره جنگلی و یک مورد آهوی نر نابالغ بوده که در تصادف جاده‌ای تلف شده است.


ویدیو : بازداشت به خاطر عکس یادگاری با لاشه خرس