بازتاب 13 آبان در خبرگزاری های خارجی : خبرگزاری رسمی چین مراسم سی و ششمین سالگرد ...


خبرگزاری رسمی چین مراسم سی و ششمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا در ایران) به وسیله دانشجویان ایرانی را بازتاب داد. خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری رسمی چین مراسم سی و ششمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا در ایران) به وسیله دانشجویان ایرانی را بازتاب داد.

خبرگزاری شینهوا چین در مورد مراسم امسال راهپیمایی روز 13 آبان به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا این گونه نوشت: تظاهرات کنندگان با حضور در مقابل سفارت پیشین آمریکا در ایران که اکنون آن را لانه جاسوسی می‌نامند، سی و ششمین سالگرد تسخیر سفارت پیشین آمریکا را برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان پرچم‌هایی را در دست داشتند که بر روی آن‌ها مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نوشته شده بود.

خبرگزاری شینهوا به سخنان سید ابراهیم رییسی، دادستان کل کشور نیز پرداخت و نوشت: دادستان کل کشور ایران که سخنران این مراسم بود گفت که اقدام دانشجویان ایرانی در 36 سال پیش باعث جلوگیری از تلاش آمریکا در گسترش نفوذ خود بر ایران شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا نیز در بازتاب مراسم امسال 13 آبان این‌گونه نوشت:‌ تظاهرات کنندگان ایرانی در برگزاری مراسم 13 آبان پرچم‌های آمریکا را به آتش کشیدند.

این خبرگزاری مدعی شد: مراسم سالانه‌ 13 آبان روز چهارشنبه در حالی انجام شد که امسال بیش از سال‌های گذشته مورد توجه بود چرا که تندروی‌های ایران به شدت در تلاشند تا با گسترش کمپین خود بر ضد توافق هسته‌ای، این دستاورد دولت حسن روحانی که در 23 تیرماه میان ایران و شش قدرت جهانی به دست آمده است را بی اهمیت جلوه دهند.

این خبرگزاری نوشته است که تندروها معتقدند این توافق می‌تواند با کاهش تنش‌ها میان دو طرف، ‌زمینه نفوذ آمریکا بر ایران را فراهم کند.


ویدیو : بازتاب 13 آبان در خبرگزاری های خارجی