بازتاب پیروزی ایران مقابل عراق در رسانه‌های عربی :         رسانه‌های عربی ...



 

 

 

اولین پیروزی تاریخ فوتسال ایران مقابل برزیل , ایران و عراق , ترکیب ایران مقابل قطر

 

رسانه‌های عربی به بازتاب پیروزی ایران مقابل عراق پرداخته و اعلام کردند قهرمان آسیا مقابل ایران سقوط کرد.

دیدار تیم‌های ایران و عراق در چارچوب جام ملت‌های 2011 آسیا از گروه چهارم شب گذشته با برتری 2 بر یک تیم ملی کشورمان به پایان رسید. با توجه به حساسیت بالای این مسابقه بیشتر رسانه‌های عربی خبر این بازی را در صدر اخبار امروز خود قرار داده و به تحلیل این مسابقه پرداختند.

روزنامه «الامارات» در گزارشی نوشت: در دیدار نخست تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در جام ملت‌های آسیا این دو کشور بازی حساسی را پشت سر گذاشتند و شاهد «شکست غیر منتظره عراق برابر ایران» بودیم.

این روزنامه اماراتی که این خبر را تیتر اول صفحه ورزشی خود کرده بود به قهرمانی عراق در بازی‌های آسیایی دوره گذشته اشاره کرد و نوشت: با توجه به اینکه عراق عنوان قهرمانی آسیا در دوره گذشته را در اختیار داشت، به شکست غیر منتظره‌ای برابر ایران رسید.

«الوطن» نیز در این باره نوشت: «قهرمان آسیا با اولین آزمایش سقوط کرد.» الوطن چاپ عراق در ادامه گزارش خود یادآور شد: امارات تنها کشور عربی است که در گروه چهارم توانسته یک امتیاز مقابل کره شمالی کسب کند، این در حالی است که قهرمان آسیا در اولین آزمایش خود برابر ایران سقوط کرد.

«السفیر» چاپ لبنان با بیان اینکه بازی ایران و عراق از بهترین دیدار‌های جام ملت‌ها تاکنون بوده است نوشت: «عراق که عنوان قهرمانی آسیا را یدک می‌کشید برابر ایران شکست خورد.»

«الجزیره» قطر با نشان دادن گل ایمان مبعلی اعلام کرد: «ایران و عراق بازی مهیجی را از خود نشان دادند»

در ادامه این گزارش، الجزیره به پیروزی 2 بر یک ایران برابر عراق پرداخت و گفت: مسابقه ایران و عراق از نشاط و شگفتی خاصی برخوردار بود.

منبع خبری «سانا» سوریه در این باره نوشت «ایران برابر عراق به پیروزی رسید»  

این منبع خبری با به تصویر کشیدن عکس گل غلامرضا رضایی زننده اولین گل ایران به شکست عراق در این بازی اشاره کرد و نوشت: در نیمه دوم این بازی شاهد برتری ایران برابر عراق بودیم.


ویدیو : بازتاب پیروزی ایران مقابل عراق در رسانه‌های عربی