بازتاب خبر ربوده شدن قهرمان سابق شمشیربازی ایران :   اخبار سیاست خارجی - بازتاب ...



سفیر سابق ایران در عربستان , قهرمان بوکس ایران , نخستین قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران

 
اخبار سیاست خارجی - بازتاب خبر ربوده شدن قهرمان سابق شمشیربازی ایران

بازتاب خبر ربوده شدن قهرمان سابق شمشیربازی ایران، پیام تسلیت رئیس جمهور ایران به مردم افغانستان بابت فاجعه رانش زمین، سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی درباره رآکتور اراک و مرکز پارچین، بازتاب خبر فیلتر شدن نرم افزار «واتس اپ» در ایران و تغییر مربی تیم ملی کشتی فرنگی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش  تابناک ، خبر ربوده شدن قهرمان شمشیربازی ایران، از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «نشنال» امارات ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد ستاره سابق شمشیربازی ایران در یکی از استان های مرزی این کشور با پاکستان ربوده شده است. این روزنامه می نویسد حامد صداقتی که در سال 2006 مدال برنز بازی های آسیایی را کسب کرده بود، همراه با دو نفر دیگر راهی خاش در استان سیستان و بلوچستان بوده که در کمین افراد مسلح قرار گرفته و ربوده می شود. در این مطلب به نقل از منابع ایرانی اشاره شده که هنوز از جزئیات مربوط به هویت و انگیزه ربایندگان اطلاعی در دست نیست.

اما در میان اخبار مربوط به فاجعه زیست محیطی در افغانستان و کشته شدن شمار زیادی از مردم این کشور، واکنش ایران به این حادثه نیز مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه، سایت خبری «آذری پرس» پیام تسلیت رئیس جمهور ایران به مردم افغانستان به دلیل وقوع حادثه رانش زمین در این کشور را بازتاب داده است. این سایت اشاره می کند که در روحانی در نامه خود به حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، همدردی خود را با تمام افرادی که نزدیکانشان را در حادثه رانش زمین در استان بدخشان از دست داده اند، ابراز داشته است. وی همچنین از آمادگی دولت ایران جهت ارسال کمک برای مردم افغانستان خبر داده است.

در مطلبی مربوط به موضوع هسته ای، روزنامه «تایمز اسرائیل» سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را بازتاب داده که درباره مسائلی از قبیل رآکتور هسته ای اراک و مرکز نظامی پارچین سخن گفته است. این روزنامه می نویسد علی اکبر صالحی ضمن بیان اینکه ایران اجازه دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به «پارچین» را نمی دهد، گفته آژانس حق بازدید از این مرکز نظامی را ندارد. وی ماهیت نظامی این مرکز را دلیل عدم صلاحیت آژانس برای بازرسی از آن عنوان کرده است. صالحی درباره رآکتور آب سنگین اراک نیز سخن گفته و تأکید کرده که فعالیت این رآکتور ادامه پیدا خواهد کرد و متوقف نخواهد شد. 

در میان دیگر موضوعات، خبر فیلتر شدن یکی از نرم افزارهای پرطرفدار گوشی های هوشمند تلفن همراه در ایران، مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» می نویسد نرم افزار «واتس اپ» که از جمله ابزارهای محبوب پیام رسانی در دنیا به شمار می رود، در ایران فیلتر شده و دلیل آن، مالکیت این نرم افزار از سوی یک «آمریکایی صهیونیست» عنوان شده است. این سایت اشاره می کند که اعلام خبر فیلتر شدن واتس اپ، حدود دو ماه پس از آن اعلام می شود که «فیسبوک» شرکت مربوط به این نرم افزار را به قبمت نجومی 19 میلیارد دلار خریداری کرد.

در نهایت، در مطلبی ورزشی، موضوع تغییر مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران مورد توجه روزنامه «شانگهای دیلی» قرار گرفته است. این روزنامه می نویسد پس از آنکه تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات آسیایی قزاقستان مقام سوم را کسب کرد، ناصر نوربخش به عنوان مربی جدید این تیم معرفی شده است. بر این اساس، نوربخش که جایگزین محمد بنا می شود، تا بعد از برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران که 15 و 16 مه برگزار می شود، هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت.
 اخبار سیاست خارجی - تابناک


ویدیو : بازتاب خبر ربوده شدن قهرمان سابق شمشیربازی ایران