بازتاب بخشنامه پوشش و آرایش دانشجویان ایرانی در آسوشیتدپرس :         خبرگزاری ...



 

 

 

بازیگران زن ایرانی بدون آرایش , دانشجویان ایرانی در آمریکا , عکس بدون آرایش بازیگران ایرانی

 

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی از ابلاغ آیین نامه جدید پوشش مجاز دانشجویان در برخی مراكز آموزش عالی ، این ضوابط را محدودیت های پوشش اسلامی خواند.

این خبرگزاری در این باره نوشت :‌‌" (دولت ) ایران با ابلاغ بخشنامه ای محدود كننده به برخی دانشگاه ها پوشش دانشجویان را محدود كرد . این محدودیت به ویژه شامل ناخن بلند برای خانم ها ،لباس های رنگی و داشتن تاتو می شود .

این خبرگزاری می نویسد : ‌"‌ در بخشنامه جدید دختران و زنان دانشجو از پوشش كلاه بدون مقنعه ، شلوار جین های چسبان و كوتاه و سوراخ كردن بدن برای آویزان كردن آشیای زینتی به جز گوشواره منع شده اند.

آسوشیتد پرس می نویسد :‌" بر اساس این بخشنامه از این پس ناخن های بلند ، تاتو ، جواهر آلات روی دندان ، لباس های تنگ و با رنگ روشن ممنوع شده اند.

این خبرگزاری می نویسد پس از انقلاب اسلامی زنان ایرانی طبق قانون مجبور به استفاده از پوشش روسری و مقنعه شدند و باید موهای خود را بپوشانند. دولت ایران در سال های گذشته برای مقابله با‌ گسترش نفوذ فرهنگ غرب یك كمپین گسترده را به مورد اجرا گذارده است.

طبق بخشنامه جدید مردان و پسران دانشجو نیز با محدودیت هایی روبرو شده اند كه از جمله آنها می توان به محدودیت در زمینه بلند كردن مو ، برداشتن زیر ابرو ، پوشیدن لباس های تنگ و تی شرت های آستین كوتاه و زیور آلات و جواهرات اشاره كرد.

این گزارش می افزاید كه در ایران محدودیت های پوششی عموما در فصل تابستان و همزمان با بالا رفتن دما و ترغیب خانم ها به پوشیدن لباس های رنگ روشن و روسری های رنگی و بیرون گذاشتن موی سرشان ، افزایش می یابد.

بنا بر این گزارش  دولت محمود احمدی نژاد در 5 سال گذشته محدودیت های  بیشتری برای پوشش زنان و مردان ایجاد كرده و در این زمینه می توان به گسترش محدودیت ها به نحوه مدل موی مردان اشاره كرد.

از نظر این خبرگزاری افزایش محدودیت ها در دوره احمدی نژاد به دلیل فشارهای تندروهایی بوده است كه خواهان جلوگیری از گسترش بی بندوباری و رفتارهای غیر اخلاقی در جامعه از سوی دولت بوده اند.

همچنین بنا بر این گزارش اگر سابقا محدودیت ها بیشتر در فصل تابستان رخ می نمود اما در دوره دولت آقای احمدی نژاد محدودیت ها در فصل زمستان نیز ادامه دارد ؛مثلا شلوارهای تنگ خانم ها و مدل های موی غربی برای آقایان ممنوع شده است .

این گزارش می افزاید كه دختران جوان در محیط های شهری بزرگ برای به چالش كشیدن این قوانین  روسری های رنگی به سر كرده و بخش هایی از موهای سر خود را بیرون می اندازند ، اما در محیط های شهری كوچك و روستاها ، زنان و دختران جوان  عموما از الگوی پوششی استفاده می كنند كه مورد تایید حكومت است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : بازتاب بخشنامه پوشش و آرایش دانشجویان ایرانی در آسوشیتدپرس