بازتاب انتقاد رهبر انقلاب از فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» : بازتاب دیدگاه رهبر ...



بیانیه اتحادیه عرب در پی انتقاد رهبر انقلاب , فیلم ترور رهبر معظم انقلاب , رهبر انقلاب

بازتاب دیدگاه رهبر انقلاب درباره یک فیلم آمریکایی، بازتاب سخنان رئیس جمهور درباره پیشرفت های هسته ای کشور، درخواست آرژانتین از آمریکا درباره مذاکرات هسته ای ایران، احتمال افشای اطلاعات محرمانه مربوط به مذاکرات هسته ای ایران توسط نتانیاهو و توافق ایران و بلاروس برای توسعه روابط دوجانبه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، دیدگاه مقام معظم رهبری درباره یک فیلم آمریکایی، از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «لس آنجلس تایمز» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد این روزنامه می نویسد آیت الله خامنه ای، رهبر ایران معتقد است که فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» مشوق خشونت علیه مسلمانان است. در این مطلب به نقل از رهبر انقلاب آمده است: «شما شاهدید که چه نوع تبلیغاتی علیه مسلمانان در اروپا و آمریکا وجود دارد». لس آنجلس تایمز اشاره می کند که این سخنان در جریان دیدار آیت الله خامنه ای با نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس ایران بیان شده است.

سخنان اخیر رئیس جمهور کشور درباره پیشرفت های هسته ای، موضوعی است که مورد توجه روزنامه «تایمز اسرائیل» قرار گرفته است. این روزنامه می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز گذشته گفته جمهوری اسلامی ایران به برنامه هسته ای خود سرعت بخشیده و افزوده ایران برای پیگیری پیشرفت های فناورانه خود از هیچ کشور دیگری اجازه نمی گیرد. روانی گفته ایران پیشرفت های بسیار مهمی در حوزه هسته ای داشته، اما این پیشرفت ها و دستاوردها تحت الشعاع مذاکرات هسته ای جاری قرار گرفته و به چشم نیامده است.

اما دیگر مطبوعات رژیم اسرائیل، بیش از هر چیز موضوع درخواست آرژانتین برای گنجانده شدن بحث مربوط به واقعه «آمیا» در مذاکرات هسته ای ایران را مورد توجه قرار داده اند. سایت خبری «آروتز شوا» می نویسد دولت آرژانتین از ایالات متحده درخواست کرده موضوع تحقیق و تفحص درباره واقعه انفجار سال 1994 در مرکز یهودیان بوینس آیرس را در مذاکرات هسته ای با ایران بگنجاند. به نوشته این سایت، هکتور تیمرمن، وزیر خارجه آرژانتین، در نامه ای که برای جان کری، همتای آمریکایی خود ارسال کرده، این موضوع را مطرح و اشاره کرده که این درخواست قبلاً نیز از سوی آرژانتین مطرح شده است.

در میان دیگر مطالب، بحث درباره احتمال افشای اطلاعات محرمانه مربوط به مذاکرات هسته ای ایران توسط نخست وزیر رژیم اسرائیل، در شمار زیادی از مطبوعات آمریکایی مطرح شده است. سایت شبکه خبری «ان بی سی» ضمن پرداختن به این موضوع، به گزارشی اشاره می کند که روز گذشته توسط دیوید ایگناتیوس، روزنامه نگار سرشناس آمریکایی منتشر شده و در آن، چنین بیان شده که نتانیاهو مسئول افشای برخی اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته ای ایران بوده است. یکی از مواردی که توسط وی در اختیار مطبوعات اسرائیلی قرار گرفته، پیشنهاد آمریکا مبنی بر پذیرش برخورداری ایران از 6500 سانتریفیوژ بوده است.

در نهایت، در مطلبی مربوط به حوزه روابط دوجانبه ایران، خبرگزاری «ترند» از توافق ایران و بلاروس برای توسعه روابط خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد ایران و بلاروس توافق کرده اند تا در جریان سفر آتی رئیس جمهور بلاروس به تهران، نسبت به توسعه روابط دوجانبه اقدام کنند. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در جریان دیدار خود از مینسک، پایتخت بلاروس، به وجود روابط خوب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور اشاره کرده و از تلاش برای توسعه روابط دوجانبه از طریق سفر رئیس جمهور بلاروس به تهران خبر داده است. 


 اخبار سیاست  خارجی  - تابناک 
 


ویدیو : بازتاب انتقاد رهبر انقلاب از فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی»