بازار «ماسک» سیاه شد : مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان ...


مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به بازار سیاه ماسک در پی شایعات روزهای اخیر درباره بیماری آنفلوآنزا واکنش نشان داد و گفت: با افرادی که بازار سیاه برای ماسک ایجاد کرده یا می‌کنند برخورد جدی خواهد شد.  ایسنا نوشت: مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به بازار سیاه ماسک در پی شایعات روزهای اخیر درباره بیماری آنفلوآنزا واکنش نشان داد و گفت: با افرادی که بازار سیاه برای ماسک ایجاد کرده یا می‌کنند برخورد جدی خواهد شد.

سیدحسین صفوی با بیان اینکه ماسک به اندازه کافی در کشور وجود دارد و هیچ کمبودی هم در این زمینه نیست، گفت: با افرادی که بازار سیاه برای ماسک ایجاد کرده یا می‌کنند برخورد جدی خواهد شد.

او افزود: با توجه به شایعاتی که این روزها در زمینه بیماری آنفلوآنزا در جامعه شیوع داشته است، متاسفانه عده‌ای سودجو از این فرصت استفاده می‌کنند و تبلیغاتی نابجا انجام می‌دهند. مردم نباید به این تبلیغات توجه کنند؛ چرا که از طرف عده‌ای سودجو ایجاد شده است.

صفوی گفت: این روزها برای ماسک‌ها قیمت‌های مختلف شایع شده است که باید بگوییم قیمت ماسک‌ها با توجه به نوع آن بین 100 تا 3000 تومان است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: استفاده از ماسک برای همه لازم نیست و فقط برای افرادی که در معرض ابتلا هستند، می‌تواند مفید باشد و مهم برای افراد این است که به بهداشت فردی و توصیه‌های ارایه شده، عمل کنند تا از ابتلا به آنفلوانزا جلوگیری شود. رعایت نکاتی مانند شست‌وشوی دست ها، دست ندادن به افراد مبتلا و رعایت آداب تنفسی باید مورد توجه قرار گیرد.



ویدیو : بازار «ماسک» سیاه شد