بازار خودرو به خواب زمستانی رفت : اخبار اقتصادی - بازار خودرو به خواب زمستانی ...



بازار خودرو , بازار خودرو ایران , آدرس جمعه بازار خودرو تهران


اخبار اقتصادی - بازار خودرو به خواب زمستانی رفت

وجود مناسبت‌ها و افزایش روزهای تعطیل در دو هفته اخیر بازار خودرو را دوباره به رکود کشانده است.

به گزارش ایسنا ، هفته گذشته و هفته جاری برخی از روزهای هفته به دلیل مناسبت‌های مختلف تعطیل بوده و خواهد بود.

به گفته فعالان بازار خودرو، این موضوع موجب کاهش مراجعه خریداران به بازار در هفته گذشته شده و در هفته جاری نیز این وضعیت ادامه داشته است.

این در حالی است که به دنبال رکود شدید بازار خودرو در سال جاری، این بازار از حدود یک ماه پیش از رکود خارج شده و خرید و فروش‌ها اندکی رونق گرفته بود.

یک فعال بازار خودرو در این زمینه می‌گوید: هر ساله در مناسبت‌های مذهبی و ایام اربعین مراجعه خریداران به بازار خودرو کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که در سال جاری نیز این اتفاق افتاده است، خاطرنشان می‌کند: البته بازار خودرو در سال جاری تقریبا راکد بود و تنها در حدود یک ماهه اخیر اندکی خرید و فروش‌ها افزایش یافت.

به گفته این فعال بازار خودرو، پیش‌بینی می‌شود که از اواسط بهمن ماه بازار خودرو مجددا رونق گرفته و تا پایان سال به اوج خود برسد.
                                ...................................................................
زیان خودروسازان از مرز هزار میلیارد گذشت

 دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان ضرر و زیان خودروسازان از مرز هزار میلیارد تومان گذشته است.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با  ایسنا ، اظهار کرد: شش ماهه نخست امسال ایران خودرو 450 میلیارد تومان و سایپا 273 میلیارد تومان زیان به بورس اعلام کرد.

وی با بیان این‌که با توجه به ادامه شرایط فعلی میزان ضرر و زیان خودروسازان تاکنون از مرز هزار میلیارد تومان گذشته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال گذشته نیز خودروسازان مجموعا چهار هزار میلیارد تومان زیان کردند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: از ابتدای سال 91 تاکنون میزان ضرر و زیان خودروسازان بیش از پنج هزار میلیارد تومان بوده و این وضعیت بحران نقدینگی در صنعت خودرو را به دنبال داشته است.

وی افزود: به همین دلیل خودروسازان نتوانستند پول قطعه‌سازان را به موقع پرداخت کنند که همین موضوع باعث افت تولید قطعات و در نهایت کاهش تولید خودرو در کشور شده است.

نعمت‌بخش با بیان این‌که تضعیف بیشتر صنعت خودروسازی به نفع هیچ کس حتی مصرف‌کنندگان نخواهد بود، تصریح کرد: افت شدید تولید خودرو موجب افزایش قیمت تمام شده و زیان‌دهی خودروسازان شده است در حالی که اگر در سال‌های گذشته قیمت خودرو به درستی تعیین می‌شد وضعیت فعلی رخ نمی‌داد.
اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو : بازار خودرو به خواب زمستانی رفت