بازار بزرگ استانبول از نگاه «الکسیس بیتار» : در این مطلب عکس هایی از بازار ...


در این مطلب عکس هایی از بازار بزرگ استانبول گذاشته ایم که «الکسیس بیتار» آنها را برداشته و به اشتراک گذاشته است. «الکسیس بیتار»، یکی از طراح های مطرح آمریکایی در حوزه جواهر و زیورآلات است.      
پادشا: در این مطلب عکس هایی از بازار بزرگ استانبول گذاشته ایم که «الکسیس بیتار» آنها را برداشته و به اشتراک گذاشته است. «الکسیس بیتار»، یکی از طراح های مطرح آمریکایی در حوزه جواهر و زیورآلات است.

به گفته خود این هنرمند مشهور، او ایده های ناب خود را از سفر به دور دنیا و تماشای شهرها و کشورهای مختلف دنیا به دست می آورد. «الکسیس بیتار» این بار به استانبول سفر کرده و به بازار بزرگ این شهر زیبا رفته است. بیتار می گوید: در استانبول صنایع دستی بسیار زیبا و الهام بخشی وجود دارد که می توان از آنها برای خلق زیبایی های بی نظیر استفاده کرد.

در سال گذشته میلادی، یعنی سال 2014، برند الکسیس بیتار برنده بهترین برند سال و جایزه ACE Award شد. در ادامه می توانید عکس های این هنرمند از بازار بزرگ استانبول را مشاهده کنید.

بازار بزرگ استانبول , بازار بزرگ , پایگاه فروش اینترنتی لوازم خانگی بازار بزرگ ایران تهران

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazar)

بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی ترین بازارهای جهان و وسیع ترین بازارهای ترکیه و آسیا و از نظر شکل ساختار و معماری بسیار جذاب و دیدنی است. گراند بازار که به آن Kapalıçarşı نیز گفته می شود دارای 60 راهرو و بیش از 5 هزار مغازه است که اجناس مختلفی برای فروش و عرضه در خود دارد.

روزانه حدود 250 هزار تا 400 هزار بازدید کننده اعم از توریست ها یا ساکنین محلی برای خرید به این بازار مراجعت می کنند. این بازار معروفیت خاصی در طلا و جواهر دارد، همچنین صنایع هنری و دستی مانند سرامیک های رنگ‌آمیزی شده  نیز در این بازار به وفور  پیدا می شود. از طرف دیگر محصولات خاص ترکیه مانند ادویه جات و ترشی جات را در این بازار با تنوع فوق العاده ای می توان پیدا کرد.  اما همه این اجناس یک طرف ولی شما نمی توانید از کنار مغازه های عتیقه فروشی نیز به راحتی بگذرید و از اجناس عتیقه و بی نظیر ترکیه که شاید تنها در این بازار ارائه می شود دیدن نکنید.

بازار بزرگ در سال 1455 به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد و در قرن 16 گسترش پیدا کرد. متاسفانه بخش هایی از این بازار در زلزله بزرگ ترکیه آسیب دید که از سال 1844 مرمت و نگهداری آن در دستور کار قرار گرفت.

را ه های ورودی به بازار بزرگ دارای چهار دروازه اصلی واقع در انتهای دو خیابان اصلی آن است که در گوشه جنوب غربی از بازار همدیگر را قطع می کنند.

بازار بزرگ تبریز , بازار بزرگ میرداماد تهران , آدرس بازار کاپالی چارشی در استانبول

مرکز عمده فروشی پوشاک بازار بزرگ تهران , سایت بازار بزرگ , بازار بزرگ تهران قهوه فروشی

بازار بزرگ تهران لباس بچه , عمده کیف فروشی تهران آدرس بازار بزرگ , ادرس بازار بزرگ بروجرد

جمعه بازار بزرگ تهران بازه؟ , بازار بزرگ نصر , بورس سیسمونی بازار بزرگ تهران

فروشگاه اینترنتی بازار بزرگ تهران , نمد بازار بزرگ , آدرس فروشگاه بازار بزرگ تهران

آدرس بازار بزرگ تهران , بازار بزرگ مهر تهران؟ , لباس فروشی در بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ نازی , بازار بزرگ نور تهران , بازار بزرگ کو


ویدیو : بازار بزرگ استانبول از نگاه «الکسیس بیتار»