بارش برف و باران در برخی از مناطق کشور : سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی ...


سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد از بعد ازظهر روز دوشنبه (فردا) با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب وغرب کشور بارش های برف و باران و وزش باد در این مناطق آغاز می شود و به تدریج از روز سه شنبه این هفته سواحل دریای خزر، برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز و سپس شمال شرق کشور را فرامی گیرد. خبرگزاری ایرنا: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد از بعد ازظهر روز دوشنبه (فردا) با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب وغرب کشور بارش های برف و باران و وزش باد در این مناطق آغاز می شود و به تدریج از روز سه شنبه این هفته سواحل دریای خزر، برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز و سپس شمال شرق کشور را فرامی گیرد.

سازمان هواشناسی کشور تصریح کرده که براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی دو روز آینده دمای هوا در سواحل شمالی کشور افزایش می یابد و در سواحل مرکزی و جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز نیز افزایش ابر و بارش پراکنده و یا رعد و برق دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرام حاکم خواهد بود.

همچنین طی دو روز آینده در برخی از مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود و طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر نیز مواجی می شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای تهران نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 10 درجه بالای صفر رسیده و رطوبت نسبی هوا حدود 25 درصد، سرعت وزش باد جنوب غربی 22 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران بین یک تا10 درجه پیش بینی شده است.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران را فردا (دوشنبه)به 2 تا 11 درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری همراه با وزش باد و در اواخر وقت همراه با بارش های پراکنده خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، طبق نقشه های پیش یابی کمینه و بیشینه هوای تهران روز سه شنبه آینده بین 4 تا 11 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان پایتخت در این روز نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.


ویدیو : بارش برف و باران در برخی از مناطق کشور