بارش باران از فردا در کشور : از فردا موج جدید بارش ها وارد کشور شده و استان ...



بارش برف و باران تا روز جمعه در سراسر کشور , بارش باران در استانهای کشور , بارش باران

از فردا موج جدید بارش ها وارد کشور شده و استان های غربی را در بر می گیرید

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا موج جدید بارش ها وارد کشور شده و استان های غربی را در بر می گیرید.

احد وظیفه با اشاره به تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت: امروز شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش شدید باد در مناطق غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور هستیم.

وی ادامه داد: برای استان های تهران، قم، سمنان و مرکزی وزش باد شدید همراه با گردو خاک پیش بینی می شود.

به گفته وظیفه در روز جمعه شاهد پدیده وزش باد و گرد و خاک در جنوب شرق کشور خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز جمعه با ورود سامانه بارشی، در غرب، دامنه های البرز غربی رگبار باران گاهی وزش باد و در جنوب غرب، مرکز، شمال شرق، شمال غرب، دامنه های البرز شرقی و جنوب شرق کشور بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

 گرد وغبار دید افقی در مهران را به 200 متر كاهش داد
رئیس اداره هواشناسی مهران گفت: بر اثر ورود توده جدید گرد وغبار دید افقی در این شهر مرزی به 200 متر كاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، علی محمدیان روز پنجشنبه اظهار كرد: هم اكنون میزان دید افقی در این شهرستان 9 هزار و 800 متر از حد استاندارد یك هوای سالم و پاك كه 10 هزار متر است، كمتر شده كه این امر نشان از آلودگی شدید هوا دارد.


وی با بیان اینكه دمای فعلی هوای این شهرستان 28 درجه بالای صفر است، پیش بینی كرد كه گرد و غبار تا پایان روز جاری هوای این شهرستان را تحت تاثیر قرار دهد.

محمدیان افزود: گرد و غبار موجود در هوای مهران نتیجه طوفان شن در بیابان های كشور عراق است كه پس از چند روز با وزش باد وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این شهرها و دیگر شهرهای كشور می شود.

شبكه بهداشت و درمان شهرستان مهران نیز همچون گذشته از شهروندان به ویژه افراد مسن، كودكان و بیماران قلبی و تنفسی خواست به دلیل آلودگی شدید هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری كنند.

شهرستان مهران در 85 كیلومتری جنوب غرب استان ایلام با بیش از 220 كیلومتر مرز مشترك با عراق یكی از شهرهای مرزی كشور است كه در طول سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار مواجه بوده است.

 

اخبار اجتماعی - میزان

 


ویدیو : بارش باران از فردا در کشور