بارسلونا دوباره قهرمان مطلق اروپا شد : دیدار سوپرکاپ اروپا جمعه شب در موناکو ...


دیدار سوپرکاپ اروپا جمعه شب در موناکو میان دو تیم بارسلونا و پورتو برگزار شد که تیم بارسلونا با برتری مقابل حریف قهرمان سوپرکاپ اروپا شد . در این دیدار که در ورزشگاه لویی دوم موناكو برگزار شد كه در پایان تیم فوتبال بارسلونا موفق شد با نتیجه 2 بر صفر مقابل این حریف به برتری برسد و برای چهارمین بار عنوان قهرمانی این پیكارها را از آن خود كند.

 لیونل مسی در دقیقه 39  و فابرگاس 88 زننده گلهای پیروزی بخش تیم بارسلونا بودند .

بازیكن آرژانتینی بارسا كه روز گذشته موفق شده بود عنوان بهترین بازیكن اروپا را كسب كند، با اشتباه مدافع پورتو در پاس رو به عقب، در موقعیت تك‌به‌تك با دروازبان تیم پرتغالی قرار گرفت و درنهایت در دقیقه 39 گل اول بازی را به ثمر رساند و این نتیجه تا پایان نیمه اول پابرجا ماند.

در نیمه دوم و در اواخر بازی، مسی این بار در نقش سازنده گل ظاهر شد و با پاسی تماشایی سسك فابرگاس تازه‌وارد را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیكن برای دومین بار دروازه پورتو را گشود.

در این دیدار 2 بازیكن تیم پورتو به نام‌های رولاندو در دقیقه 86 و گارین در دقیقه 90 اخراج شدند تا نماینده پرتغال 9 نفره بازی را با شكست به پایان برساند.

این دیدار هفتمین رویارویی بارسا و پورتو در رقابت های بود . در دیدارهای قبلی بارسا با 4 پیروزی، رکورد بهتری در مقابل رقیب پرتغالی ثبت کرده و البته در سه دیدار اخیر نیز پیروزی با کاتالان ها بوده است. بارسا در حالی پای به این دیدار خواهد گذاشت که رقابت های فصل جدید لالیگا به دلیل اعتصاب اتحادیه بازیکنان به تعویق افتاده است .

مشکل اصلی بارسا در این دیدار غیبت پویول و پیکه به دلیل مصدومیت بود . کاپیتان بارسا تمام تمرینات پیش فصل را به دلیل جراحی زانو از دست داد .

این دیدار یک آزمون جدی برای ویتور پریرا هم بود. دستیار فصل پیش ویلاس بواس، خیلی زود به عنوان جانشین او معرفی شد و در اولین آزمون جدی اش باید مقابل بهترین تیم باشگاهی دنیا به میدان رفت .

از سوی دیگر، گواردیولا بعد از فتح سوپرکاپ اسپانیا وگذشتن از رکورد کرویف، در این دیدار توانست به دوازدهمین قهرمانی اش در سه سال گذشته برسد و رکوردی خیره کننده را به جای بگذارد.
در آخرین سوپرکاپ اروپا که سال گذشته بین اتلتیکو مادرید و اینتر برگزار شد، قهرمان لیگ اروپا توانست قهرمان چمپیونزلیگ را از پیش رو بردارد.

منبع: تابناک


ویدیو : بارسلونا دوباره قهرمان مطلق اروپا شد