بارسلونا در برزخ جدایی و بی‌تفاوتی : در آستانه انتخابات و رفراندوم سراسری کاتالونیا ...


در آستانه انتخابات و رفراندوم سراسری کاتالونیا یکی از بزرگترین باشگاه‌های دنیا خود را در برزخی از ابهام و بی‌تفاوتی مشاهده می‌کند. خبرگزاری فارس: باشگاه بارسلونا در قلب ایالت کاتالونیا این روزها برای واکنش نشان دادن در قبال جدایی طلبان و وحدت گرایان این منطقه دچار مشکل جدی شده است. مدیران این باشگاه بزرگ اگر با تمام قدرت از جدایی طلبی حمایت کنند، در صورت شکست خوردن طرح جدایی کاتالونیا از اسپانیا به دشمنی بزرگ و تاریخی برای فدراسیون فوتبال اسپانیا تبدیل خواهند شد و اگر هیچ حمایتی از فرایند جدایی کاتالونیا نداشته باشد، جمعیت قابل توجهی از هواداران دو آتشه خود را از دست خواهد داد.

نزدیک به 100 درصد از هواداران حاضر در استادیوم نیوکمپ در جریان بازی بارسلونا برابر لوانته شعار "کاتالونیا اسپانیا نیست" سر دادند و این سوال برای اهالی فوتبال اسپانیا پیش می‌آید که برای حفظ باشگاهی که از اسپانیایی بودن خود شرم دارد، چه اصراری دارند؟

 داستان جدایی بارسلونا و ریال , بارسلونا , جدایی نادر از سیمین

به نظر می‌رسد تاریخ، هنوز روزهای تلخ و سیاه جنگ‌های چریکی بین جبهه ساراگوسا، گرانادا، کاتالونیا و والنسیا را ورق نزده و پس از 4 نسل، هنوز هم شاهد نفرت عمیق انگلیسی تبارهای کاتالونیا از مردم سرزمین کاستیانا هستیم.

مقامات فدراسیون فوتبال اسپانیا به وضوح بر این اصل تاکید دارند که در صورت جدایی کاتالونیا از اسپانیا، بدون هیچ تردیدی، بارسلونا از لالیگا جدا خواهد شد و بیش از 12 بازیکن ملی پوش این تیم دیگر شانس حضور در تیم ملی فوتبال اسپانیا و درخشش در یورو 2016 فرانسه را نخواهند داشت.


ویدیو : بارسلونا در برزخ جدایی و بی‌تفاوتی