باراک اوباما به ایران پیام شفاهی داد : رئیس جمهوری آمریکا در پیامی محرمانه ...


رئیس جمهوری آمریکا در پیامی محرمانه به ایران اعلام کرده که وی مخالفتی با برنامه هسته ای در ایران برای مقاصد صلح آمیز ندارد. مهر: رئیس جمهوری آمریکا در پیامی محرمانه به ایران اعلام کرده که وی مخالفتی با برنامه هسته ای در ایران برای مقاصد صلح آمیز ندارد.

 رسانه های آمریکایی گزارش دادند که باراک اوباما از طریق پیام های محرمانه از طریق رهبران خارجی به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به ایشان اعلام کرده که ایالات متحده مخالفتی با برنامه هسته ای ایران برای مقاصد صلح آمیز و غیر نظامی ندارد.

رسانه ها اعلام کردند که اوباما در این پیام گفته که اگر ایران به دنبال تسلیحات هسته ای نرود می تواند به برنامه هسته ای نظامی خود ادامه دهد.

واشنگتن پست با اعلام این خبر می نویسد: باراک اوباما به ایران اعلام کرده که اگر ایران هرگز به دنبال تسلیحات هسته ای نرود ایالات متحده می تواند ایران دارای برنامه هسته ای صلح آمیز را بپذیرد.

واشنگتن پست می نویسد که این پیام شفاهی اوباما از طریق رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به ایران منتقل شده است که اخیراً طی سفر خود به ایران با آیت ایت الله خامنه ای هم دیدار کرد.

این روزنامه همچنین عنوان می کند که در پیام اوباما مشخص نشده که آیا ایران می تواند در داخل اقدام به غنی سازی اورانیوم بکند یا خیر.

 به نوشته این روزنامه تصمیم گیری درباره غنی سازی در داخل ایران، ظاهراً برای گفتگوهای آتی تهران با گروه 1+5 واگذار شده که گفته می شود 13 و 14 آوریل برگزار خواهد شد.


ویدیو : باراک اوباما به ایران پیام شفاهی داد