این پسر8 برابر سن خود پیرتر به نظر می رسد : دین آندروی انگلیسی، 8 برابر سریع‌تر ...



دین آندروی انگلیسی، 8 برابر سریع‌تر از حد طبیعی پیر می‌شود؛ به‌طوری‌كه این پسر در 20 سالگی بدن یك پیرمرد 160 ساله را دارد.

 

کپی برابر اصل , ایستادگی در برابر خشونت , در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد

 

برترین ها: دین آندروی انگلیسی، 8 برابر سریع‌تر از حد طبیعی پیر می‌شود؛ به‌طوری‌كه این پسر در 20 سالگی بدن یك پیرمرد 160 ساله را دارد.

 

دلیل این موضوع، ابتلای دین به یك بیماری به نام «پروگریا»ست. این بیماری به‌قدری نادر است كه در كشور انگلستان فقط 4 نفر مبتلا به آن شناخته شده‌اند و در سراسر جهان فقط 74 نفر با این شرایط بسیار خاص زندگی می‌كنند.

 

اكنون دین تصمیم گرفته داستان زندگی خود را در رسانه‌ها مطرح كند تا شاید دیگر مبتلایان به این بیماری امید بیشتری برای ادامه زندگی داشته باشند.او دراین‌باره می‌گوید: «هرگز اجازه ندادم این بیماری زندگی عادی مرا تحت‌تاثیر قرار دهد. برای همین همیشه تلاش كردم تا هر كاری كه دیگران قادر به انجام‌دادن آن هستند، امتحان كنم و نگذارم محدودیت‌ها مرا شكست دهند.»

 

دین فقط 23 كیلوگرم دارد اما او با وجود داشتن وزن كم دارای روحیه‌ای فوق‌العاده است.

 

تا 20 سالگی دین به‌خوبی رانندگی می‌كرده، نامزد كرده و حتی مدتی در دانشگاه مشغول به تحصیل در رشته مكانیك بوده است اما به‌دلیل ضعف بدنی بسیار شدید این پسر مجبور شد، رشته مورد علاقه خود را رها كند.

 

مادر دین می‌گوید: «در آن زمان من نمی‌دانستم به فرزند خود چه بگویم. او بسیار جوان بود و با شنیدن حقیقت ممكن بود روحیه خود را به‌طور كامل ببازد. این اتفاق به‌قدری برایم سنگین بود كه شروع به مصرف قرص‌های ضد‌افسردگی كردم اما دین خیلی‌خوب با این موضوع كنار آمد و از آن زمان او بود كه به من امید می‌داد.» زمانی‌كه دین 7 ساله بود، پزشكان متوجه این بیماری شدند و به مادر 41 ساله او گفتند، فرزندش هرگز دوران نوجوانی خود را نخواهد دید. در آن زمان این بیماری بیشتر از حالا ناشناخته‌ بود و تقریبا اكثر پزشكان جهان حتی نام آن را هم نشنیده بودند. بدن دین با سرعت 8 برابر یك فرد طبیعی پیر می‌شد و بنابراین پزشكان انتظار داشتند این پسر حداكثر به 13 سالگی برسد.

 

پروگریا با فاكتورهای ژنتیك بدن در ارتباط است و سبب می‌شود فرد در سنین بسیار پایین دچار بیماری‌هایی مانند آرتروز، مشكلات قلبی، نابینایی و دیگر بیماری‌های مخصوص دوران سالمندی شود.

 

اما دین تا‌كنون تمام فرضیات پزشكان را باطل كرده است. این پسر بعد از پایان كلاس‌های مدرسه‌اش به باشگاه‌های ورزشی می‌رود، در رقابت‌های شنا شركت می‌كند و حتی با دوستانش به مسافرت می‌رود. دین حتی به پزشكان اجازه تزریق هورمون برای افزایش رشد به بدنش را هم نداد و با انجام عمل جراحی برای اصلاح شكل فك صورتش مخالفت كرد.

 

دین تا چند ماه پیش زندگی خوبی داشت تا اینكه بیماری پروگریا روی روحیه فوق‌العاده این پسر غلبه كرد. بعد از چند هفته داشتن تنگی‌نفس، پزشكان متوجه شدند دین به نارسایی قلبی غیرقابل درمان مبتلا شده و باید تمام وقت خود را به استراحت در خانه بگذراند.

 

اما با این حال دین هنوز هم به آینده امیدوار است. او بیشتر اوقات روز را كنار اعضای خانواده و دوستانش سپری می‌كند و بیماری عجیب خود را به‌طور كامل فراموش كرده است./برترین ها


ویدیو : این پسر8 برابر سن خود پیرتر به نظر می رسد