این پسر زن‌نما، پسران دیگر را در شبکه‌های اجتماعی اغفال می کرد : اخبار حوادث ...



اخبار حوادث - این پسر زن‌نما، پسران دیگر را در شبکه‌های اجتماعی اغفال می کرد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که در شبکه‌های اجتماعی موبایل خود را به‌عنوان دختر معرفی و کاربران را اغفال و از آنها اخاذی می‌کرده، توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در این‌باره گفت: در پی رصد و پایش در شبکه اجتماعی لاین، کارشناسان این پلیس پسری زن‌نما را که اقدام به فریب می‌کرده، و از افراد اخاذی می‌کرد، را شناسایی کردند.

او گفت: در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد این فرد مدتی در لاین، خود را دختری معرفی کرده و از این طریق افراد زیادی را به بهانه‌های مختلف، از جمله ازدواج فریب داده که پس از انجام اقدام فریبنده، مقادیری پول نیز به حسابش واریز ‌شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم در انجام اقدامات مجرمانه خود قصد اخاذی چند میلیونی در قبال انتشار عکس‌های خصوصی و محرمانه به دست آمده از افراد را داشته، گفت: با بررسی کارشناسان پلیس فتا متهم قبل از انجام اقدامات فریبنده بعدی، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

او گفت: متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی در بازجویی‌های خود، اظهار داشت، یک سال است فعالیت خود را با نیت سوء استفاده مالی از کاربران آغاز کرده و با شیوه‌هایی مختلف توانسته تعداد زیادی کاربران را فریب و از آنها کارت شارژ و یا پول نقد دریافت کند.
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد، گفت: خانواده‌ها باید مراقب فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی بوده، و خط قرمزهای این فضا را به آنها معرفی کرده، و در کنترل و نظارت آنها نهایت دقت را انجام دهند.
او گفت:همچنین جوانان نیز نباید در گفتگوهای اینترنتی به آنها اعتماد داشته و عکس‌ها و تصاویر خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار داده و همیشه این نکته را در خاطر داشته باشید افراد آنلاین در فضای مجازی غریبه هستند.

اخبار حوادث - تسنیم

 


ویدیو : این پسر زن‌نما، پسران دیگر را در شبکه‌های اجتماعی اغفال می کرد