این نشانه های کوچک خطرات بزرگ برای خانم ها به همراه دارد : بعضی علامت‌های كوچك ...


بعضی علامت‌های كوچك هستند كه آ‌ن‌ها را جدی نمی‌گیریم و فكر می‌كنیم مهم نیستند، اما حواس‌تان را جمع كنید، این علامت‌ها را نباید دست‌كم بگیرید ‌

تخمک گذاری خانم ها چه نشانه هایی دارد؟ , استفاده از پنکه کوچک برای لپ تاپ ضرر دارد؟ , ترفند آرایشی ساده برای کوچک نشان دادن بینی بزرگ تان

پادشا:  وقتی تب می‌كنیم یا دندان‌مان درد می‌گیرد یا سردرد می‌گیریم سراغ مسكن‌ها می‌رویم یا به پزشك و دندان‌پزشك مراجعه می‌كنیم؛  این‌ها علامت‌های آشنایی در بحث سلامت هستند اما گاهی برخی علامت‌ها وجود دارند كه به نظر خیلی مهم نمی‌آیند اما هركدام از آن‌ها می‌توانند، نشانگر یك حالت خطرناك باشند. مطلب زیر در مورد 6 نشانه‌ای است كه می‌توانند بیانگر خطرات جدی سلامت باشند.



  ابروهای‌تان به‌تازگی باریك شده؟

آیا تازگی‌ها بیشتر مداد ابرو می‌خرید؟ احساس می‌كنید ابروهای‌تان باریك شده است و گاهی فكر می‌كنید دچار ریزش موهای ابروهای‌تان شده‌اید؟ باریك شدن و كم پشت شدن موهای ابرو می‌تواند ناشی از كم كاری غده تیروئید باشد. كم‌كاری تیروئید می‌تواند مشكلات سلامت زیادی برای شما رقم بزند؛ مثلا باعث افزایش وزن شما شود،‌ دوره‌های قاعدگی شما را نامنظم كند، باعث افزایش میزان كلسترول خون‌تان شود و حتی نارسایی قلبی را در شما موجب می‌شود.

دكتر آنیتا رامزتی، فوق تخصص غدد در مركز سلامت سن فرانسیس در كارولینای جنوبی می‌گوید:‌ «باریك شدن و كم‌پشت بودن ابروها می‌تواند یكی از علائم كم‌كاری تیروئید باشد. شما با یك آزمایش خون ساده می‌توانید، متوجه كم‌خونی احتمالی خود شوید. یك آزمایش ساده مشكل را مشخص می‌كند و بعد از آن پزشك متخصص غدد برای شما داروهای جایگزین به میزان لازم را تجویز خواهد كرد.»



 لكه و كك و مك در اطراف چشم‌ها، بندانگشت‌ها و مچ پا پیدا شده؟

ایجاد لكه‌ها و نقطه‌های قهوه‌ای رنگ یا تیره‌تر در اطراف چشم‌ها یا روی انگشتان دست و پاها و مچ پا می‌تواند نشانگر افزایش غیرطبیعی سطح كلسترول بدن شما باشد. این موضوع آژیر خطر احتمال بروز سكته قلبی در شماست.

پزشكان متخصص این لكه‌ها را «گزانتوما» می‌نامند. این لكه‌ها كه گاه می‌توانند به زردی بزنند متورم نیستند برای همین لمس آن‌ها سخت است. بسیاری از افراد این لكه‌ها را ناشی از زیاد در معرض آفتاب بودن یا روند طبیعی پیری ارزیابی می‌كنند اما واقعیت این است كه نباید ساده از این لكه‌ها گذشت. دكتر «استفانی آفساتیدورا»، متخصص گوارش در مركز تحقیقاتی كلمون در نیویورك می‌گوید: «گزانتوما نشانگر وجود مشكل در خون شماست. در این حالت كلسترول خون شما بالا رفته است. برخی از پزشكان قدیمی این لكه‌ها را لكه‌های كبدی می‌‌نامیدند و اعتقاد داشتندكه این لكه‌ها ناشی از كم‌كاری كبد است، به نوعی می‌توان این مسئله را تصدیق كرد زیرا در این گروه از افراد كه دچار افزایش كلسترول هستند كبد هم دچار مشكل می‌شود.» اگر دچار این حالت هستید حتما به پزشك متخصص مراجعه كنید تا با انجام یك آزمایش خون مشخص شود، افزایش كلسترول خون دارید یا نه.



 بوی‌ دهان‌تان دیگران را فراری می‌دهد؟

آیا به‌تازگی متوجه شده‌اید كه لباس‌های‌تان بوی نامناسبی می‌دهند؟ انگار كه ورزش سنگین كرده‌اید؟ حتی استفاده از پمادهای ضدعرق و اسپری‌های خوشبوكننده بدن هم نمی‌تواند این بو را برطرف كند؟ خب راستش را بخواهید این موضوع ممكن است (دقت كنید فقط ممكن است، نه حتما) ناشی از احتمال ابتلا به سرطان باشد. دكتر «آلیسیا فیلیپس»، متخصص علوم سرطان‌شناسی در فلوریدا می‌گوید: «برخی افراد هستند كه متوجه نشانه‌های سرطان نمی‌شوند و ممكن است تغییر در بوی بدن آن‌ها اولین نشانه ابتلای آن‌ها به سرطان باشد. درواقع این حالت می‌تواند یكی از اولین نشانه‌های ابتلا به سرطان،‌ به‌خصوص در زنان، باشد. من 2 مورد بیمار داشته‌ام كه پس از انجام آزمایش‌ مشخص شد به سرطان‌های دهانه رحم و سرطان دستگاه گوارشی مبتلا بودند.» اما یادتان باشد كه ابتلا به سرطان فقط درصد بسیار كمی از علت‌های تغییر در بوی بدن است، علت‌های دیگر این مسئله عبارتند از برخی عفونت‌ها، در معرض برخی مواد شیمیایی قرار گرفتن، برخی اختلالات ژنتیك و سندرم‌های موسوم به سندرم‌های متابولیسمی، بیماری‌های دهان و دندان، دیابت و حتی برخی عفونت‌های دستگاه تناسلی و عفونت‌هایی كه از طریق ارتباط زناشویی منتقل می‌شوند.  به هرحال یادتان باشد كه باید حواس‌تان به تغییر در بوی بدن خود باشد و اگر بدون علت (مثلا ورزش كردن یا زیاد در محل گرم بودن) دچار بوی نامناسب بدن شدید حتما به پزشك مراجعه كنید.



 درد فك و گوش آزارتان می‌دهد؟

خیلی اوقات ممكن است زیاد حرف زدن با گوشی تلفن همراه یا گرفتن گوشی تلفن خانگی با گوش و شانه‌تان‌ یا گوش كردن به موسیقی با صدای بلند‌ یا بد خوابیدن‌ باعث درد گوش یا فك شما شود، اما حواس‌تان باشد كه شاید  این موضوع ناشی از مشكل قلبی باشد. در مردان درد و بی‌حسی در ناحیه قفسه سینه یكی از علائم مشكلات قلبی و احتمال سكته قلبی شمرده می‌شود اما در خانم‌ها وضعیت این‌گونه نیست. برای مثال در خانم‌ها حالت گرفتگی در فك، سخت بودن حركت فك یا احساس درد در فك می‌تواند نشانه آژیر خطر حمله قلبی باشد. حتی ممكن است درد در گوش هم احساس شود. دكتر ملانی هیكن، متخصص قلب در مركز تحقیقاتی فلوریدا می‌گوید: «هر دردی در قسمت بالای ناف در خانم‌ها ممكن است ناشی از مشكلات قلبی باشد اما خیلی هم نگران نشوید. این حالت ممكن است از آن‌هایی كه در بالا برشمردیم یا انجام ورزش سنگین و... ناشی شده باشد اما اگر احتمال می‌دهید كه قلب‌تان دچار مشكل باشد یا فاكتورهای خطر (سابقه فامیلی، اضافه وزن، داشتن چربی بالا و...) را دارید حتما به پزشك متخصص مراجعه كنید.



 با نور مشكل دارید؟

 اگر نور شدید چشم‌تان را آزرده می‌كند و باعث می‌شود چشم‌های‌ خود را ببندید و پس از این دچار سردرد و تهوع می‌شوید، این ممكن است نشانگر یك بیماری جدی باشد. اگر دچار حساسیت به نور می‌شوید و نور خورشید، نور چراغ‌های خانه یا دوربین‌های عكاسی و تلویزیون باعث می‌شود چشم‌های‌تان را ببندید و حالت ناراحتی شما برای بیشتر از چند ثانیه طول بكشد و برای مدتی دیدن یا مطالعه شما را مختل كند این حالت می‌تواند، نشانگر «آیریتیس» یا «التهاب چشم» باشد. البته این حالت ممكن است ناشی از آب مروارید یا حتی خراش سفیدی چشم باشد. اگر دچار این حالت شدید حتما به چشم‌پزشك مراجعه كنید.



خطرات دستمال کاغذی برای سلامت خانم‌ها , مواد شوینده چه ضررهایی برای خانم ها دارد , ایده های بزرگ برای تزیین بالکن های کوچک

 ناخن‌های شما سفید می‌شود؟

اگر به سالن‌های شناخته شده می‌روید و ناخن‌های‌تان را مانیكور می‌كنید اما این مانیكور تنها چند روز دوام نمی‌آورد از فردی كه متخصص مانیكور كردن است شاكی نشوید، شاید علت تیروئید شماست. ناخن‌های خشك، سفید شده، ترك ترك خورده و شكننده یكی از علائم كم‌كاری تیروئید هستند. اگر كم‌كاری تیروئید درمان نشود سطح متابولیسم بدن پایین می‌آید و غدد عرق كمتر ترشح می‌كنند و درنتیجه پوست و روی ناخن‌ها خشك می‌شود و این حالت باعث می‌شود، ناخن‌ها شكننده‌تر شوند. اگر احساس می‌كنید، ناخن‌های‌تان به‌تازگی دچار تغییر شده‌اند به پزشك خود مراجعه كنید البته یادتان باشد كه ناخن‌های‌تان حتما باید برای چند روز بدون لاك باشند.


ویدیو : این نشانه های کوچک خطرات بزرگ برای خانم ها به همراه دارد