این مولکول همه ویروس‌ها را نابود می‌کند : در اقدامی بی سابقه محققان موفق به ...


در اقدامی بی سابقه محققان موفق به تولید مولکولی شده اند که می تواند هر ویروسی را نابود کند. خبرگزاری مهر: در اقدامی بی سابقه محققان موفق به تولید مولکولی شده اند که می تواند هر ویروسی را نابود کند.

روش نابود کردن ویروس mail  , آنتی ویروس , دانلود آنتی ویروس

این دستاورد تاریخی از آن جهت ارزشمند توصیف می شود زیرا حالا می توان به نابودی ویروسهای مهلک و مرگباری نظیر ابولا، زیکا و آنفلوآنزا نیز امیدوار بود.

پیدا کردن شیوه های درمانی مؤثر برای بیماری هایی نظیر ابولا، زیکا و حتی آنفلوآنزا به مسیری دشوار برای محققان علوم پزشکی تبدیل شده است. نکته مهم اینجاست که ویروسها به طرز چشمگیری با یکدیگر متفاوت هستند و حتی زنجیره مشابهی از یک ویروس قابلیت جهش و تغییر دارد و به همین خاطر نابودی آنها به چالشی بزرگ تبدیل شده است.

دقیقا به همین خاطر است که محققان همه ساله واکسنهای جدیدی برای آنفلوآنزا ارایه می کنند.

گروهی از محققان IBM با همکاری انستیتو مهندسی زیستی و فناوری نانو در سنگاپور پروژه بزرگی را برای درک بهتر این واقعیت آغاز کرده اند که چه چیزی را می توان به عنوان وجه اشتراک تمام ویروسها در نظر گرفت.

آنها با تکیه بر اطلاعاتی که در این زمینه به دست آورده اند مولکول بزرگی تولید کرده اند که قابلیت نابودی انواع مختلفی از ویروسها را داشته و مانع از آن می شوند که انسانها را آلوده کند.

نتایج این یافته در تازه ترین شماره نشریه تخصصی Macromolecules منتشر شده است.

محققان در این برنامه بزرگ DNA و RNA ویروسها را نادیده گرفتند که البته می توانند به عنوان اهداف کلیدی در نظر گرفته شوند اما نکته اینجاست که از یک ویروس به ویروس دیگر تفاوت پیدا کرده و همچنین در بسیاری از موارد با جهش نیز همراه هستند و به همین دلیل هدف گیری آنها کار دشواری است.

در مقابل محققان بر روی «گلیکوپروتئینها» متمرکز شده اند که در خارج از ساختار تمام ویروسها قرار داشته و در بدن به سلولها می چسبند. این ساختار به ویروسها امکان آن را می دهد تا پس از وارد شدن به بدن فرد میزبان شروع به آلوده کردن وی و در نهایت ایجاد بیماری کنند.

به باور محققان، مولکول بزرگی که به تازگی تولید شده با نزدیک کردن خود به ویروس، به آن چسبیده و مانع از عملکرد مخرب آن می شوند.


ویدیو : این مولکول همه ویروس‌ها را نابود می‌کند