این مــرد به خواب‌تان می‌آید... : این چهره به نظرتان آشناست؟ ممكن است در خیابان ...


این چهره به نظرتان آشناست؟ ممكن است در خیابان یا شاید در خواب این چهره‌ یا چهره‌ای شبیه او را دیده باشید؟ اگر این چهره به نظرتان آشنا می‌آید، حتما این مطلب را بخوانید داستان از كجا شروع شد

تعبیر خواب , اجاره ویلا تک خواب در متل قو , کاغذ دیواری اتاق خواب

در ژانویه سال 2006، خانمی جوان به یكی از مشهورترین مراكز روان‌شناسی نیویورك مراجعه كرد. مشكل او این بود كه هرشب خوابی یكسان می‌دید؛ خواب چهره یك مرد كه قسم می‌خورد در عمرش او را ندیده است. این خانم زیرنظر یك پزشك بسیار مشهور قرار گرفت. در جلسات متعدد مشاوره، مشخص شد او واقعا خواب این چهره را دیده و تقریبا هرشب هم این خواب را می‌بیند. جالب این‌كه این زن مدعی بود، مرد همیشه توصیه‌هایی در مورد مسائل روزمره و زندگی شخصی او دارد كه با به‌كار بستن آن‌ها در زندگی موفق‌تر است. این روان‌شناس با كمك یك نقاش، طرحی از چهره مردی كه خانم جوان در خواب می‌دید را ترسیم كرد. یك نسخه از این نقاشی‌‌ روی میز روان‌شناس مانده بود، چند روز بعد یك مریض دیگر او با دیدن این نقاشی متعجب شد و به دكتر روان‌شناس گفت او هم خواب این چهره را دیده است، آن هم چندبار!‌ از آن به بعد دكتر روان‌شناس نقاشی این مرد را به همه مراجعانش نشان داد و در عرض چندماه این پزشك و سایر همكارانش در این مركز 4‌مراجعه كننده دیگر هم پیدا كردند كه به‌طور مكرر این مرد را در خواب می‌دیدند. جالب این‌كه تمام این افراد در صحبت‌های‌شان از واژه «این مرد» استفاده می‌كردند، نه هیچ لفظ یا واژه‌ای دیگر، در نهایت این گروه روان‌شناس ماجرا را در بولتن روان‌شناسی ملی آمریكا مطرح كردند و ناگهان این مسئله به یك مورد جالب در دنیای روان‌شناسی بدل شد.



2 هزار نفر خواب او را دیده‌اند

از ژانویه 2006 تاكنون حدود 2هزار مورد از مشاهده این مرد، درخواب افراد مختلف توسط روان‌شناسان و روان‌پزشكانی از سراسر جهان (از آمریكا، كانادا، آلمان، ایتالیا گرفته تا هند، روسیه، چین، برزیل و حتی ایران) گزارش شده است. هیچ ارتباط منطقی میان این افراد پیدا نشده و بعید است این افراد با هم در ارتباط باشند. درضمن تمام این افراد مدعی هستند، در زندگی عادی هرگز صاحب این چهره یا كسی شبیه او را ندیده‌اند. جالب این‌كه هنوز هم كسی نتوانسته مردی با این چهره را در جهان واقعی معرفی كند.
از سال قبل یك وب‌سایت با عنوان «این مرد» راه‌اندازی شده كه اهداف آن این‌گونه تعریف شده است:
-راهی برای برقراری ارتباط میان كسانی كه این مرد را در خواب دیده‌اند.
- تلاش برای پاسخ به این سوال كه چگونه این چهره می‌‌تواند در خواب افرادی از نقاط مختلف جهان راه یابد.



آیا این مرد خیالی است؟

آیا این داستان‌ها صحت دارد؟ شاید كل ماجرا تخیلی و به قول معروف كل این ماجرا یك سركار گذاشتن صرف باشد. در واقع می‌شود این‌گونه فرض كرد طراح این سایت فقط خواسته یك ماجرای تخیلی جذاب بسازد و آن‌قدر هوشمندانه این كار را كرده كه بسیاری از رسانه‌های جهان را شگفت‌زده كرده است و آن‌ها هم این داستان‌ها را منتشر كرد‌ه‌اند. اما ایده جالب‌تر را تاد دنیس، طراح تبلیغات مشهور جهان (كه شركت او سوارم اینترتیمنت اندسوشیال مدیا طراحی و ساخت تبلیغات بسیار و معروفی چون گوشی «بلك‌بری» و برند پوشاك «مكس مارا» را انجام داده است) در مطلبی به این اشاره كرده است كه احتمالا این سایت صرفا یك ایده تبلیغاتی است كه توسط آندره‌آ، ناتلای ایتالیایی طراحی و اجرا شده است. دنیس می‌گوید:« ناتلا متخصص تبلیغات گسترده شبكه‌ای و زنجیره‌ای است و طراحی این سایت یكی از ایده‌های هوشمندانه او بوده است.» پس از انتشار مطلب دنیس، مارتین كپس نویسنده  مطالب مربوط به تبلیغات هم به اظهار عقیده در این زمینه پرداخت و گفت:« شاید طراحی این سایت و انتشار مطالب مرتبط با آن كار یك شركت تبلیغاتی است كه برای تبلیغ فیلمی كه درآینده اكران خواهد شد از همین حالا شروع به تبلیغ كرده است. »آن‌هایی كه بر جعلی بودن این مطالب پافشاری دارند می‌گویند، در این سایت هیچ نشانه یا ردی از افرادی كه ادعا می‌شود، خواب «این مرد» را دیده‌اند در دست نیست و نمی‌توان با آن‌ها تماس گرفت. مهم‌تر از آن این‌كه، ‌آن‌ها می‌گویند، در تمام مطالب سایت صرفا اشاره شده است «روان‌شناسان» و «روان‌پزشكان معروف» و هیچ اشاره‌ای به نام این متخصصان نشده است. پس از چاپ این مطالب در نشریات و رسانه‌های مختلف در سایت «این مرد» نوعی جوابیه منتشر شد كه در آن آمده بود: «... انتشار نیافتن نام و نشانی افراد، ناشی از حفظ حریم خصوصی و بی‌میلی آن‌ها به افشای نام خود است. در صورتی كه آن‌ها تمایل داشته باشند نام و مشخصات آن‌ها فاش می‌شود.» پس از آن هم نام و ایمیل چند نفر آخر كه خواب این مرد را دیده بودند، منتشر شده است كه البته صرفا امكان برقراری تماس با آن‌ها از طریق ایمیل ممكن است و برای همین می‌‌توان به صحت آن‌ها هم شك كرد.



این مرد در این خواب‌ها

این‌ها، نمونه‌هایی از خواب‌هایی است كه افراد گوناگون در مناطق مختلف جهان دیده‌ و آن‌ را توصیف كرده‌اند:«چندسال است این خواب را می‌بینم؛ مردی قدبلند و تیره پوست چندعكس را به من نشان می‌دهد و می‌گوید، عكس پدرم را درمیان آن‌ها پیدا كنم. اما همه عكس‌هایی كه او به من نشان می‌دهد، تصویر «این مرد» است. من هرگز این مرد را در زندگی‌ام ندیده‌ام و او را نمی‌شناسم،‌ او هیچ شباهتی به پدر من ندارد. بعد از دیدن عكس‌ها از خواب می‌پریدم و همیشه حس خوبی داشتم. چندبار خوابم ادامه پیدا كرد و آن موقع دیدم كنار قبر پدرم هستم، چند شاخه گل روی قبری گذاشتم و دیدم عكس پدرم دیگر روی سنگ قبرنیست.»
«این مرد خیلی زشت است،‌ اما از همان اولین‌باری كه او را در خواب دیدم، عاشقش شدم هربار كه در خواب او را ‌می‌دیدم دسته‌ای گل به من می‌داد، با كلمات مهربانانه و آرام با من صحبت می‌كرد و مرا به خرید می‌برد، برایم گل و جواهرآلات می‌خرید و مرا برای شام به رستوران‌های عالی می‌برد. در آخرین خوابی كه دیدم با این مرد كنار دریا نشستم و منتظر طلوع آفتاب شدم.»
«اولین‌بار كه خواب این مرد را دیدم، شرایط شغلی بسیار بدی داشتم؛ خواب دیدم كه در یك بیابان برهوت گم شده‌ام. ناگهان این مرد پیدایش شد، سعی كردم بدوم و از او فرار كنم اما او دنبالم آمد؛ مدت زیادی این تعقیب و گریز طول كشید اما وقتی توانستم از بیابان خارج شوم، این مرد را دیدم كه دارد به من می‌خندد. از آن شب به بعد تقریبا هرشب این مرد را در خواب می‌بینم.»
«این مرد را در خواب دیدم، لباس بابانوئل به‌ تن داشت اما ریش بابانوئل به صورتش نداشت. وقتی به من نگاه كرد و هدیه داد، خیلی خوشحال شدم. او یك بادكنك به من داد كه فوری از دستم پرید و به آسمان رفت هرچه سعی كردم نخ آن را بگیرم و پایین بكشم، موفق نشدم.»
«خواب دیدم روبه‌روی آینه ایستاده‌ام، اما آن‌سو به جای تصویر من تصویر این مرد بود. او عینك به چشم داشت و اگرچه من حركت می‌كردم، اما او همان‌جا ثابت ایستاده بود و نه چیزی می‌گفت و نه تكان می‌خورد.»



این مرد را باید ستایش كرد

سرویس خواب , خواب , تعبیر خواب مار

اما سخن آخر: جان ساپرم، نویسنده ستون سلامت در سایت ورلدویو اظهارنظری جالب در این مورد داشته است: «به هرحال باید «این مرد» را ستایش كرد، اگر این یك طرح تبلیغاتی است كه بسیار هوشمندانه و سنجیده عمل كرده و توانسته افراد بسیاری از سراسر جهان را تحت‌تاثیر خود قرار ‌دهد حتی بسیاری از رسانه‌های جهان هم اقدام به انتشار گزارش‌هایی در مورد او كرده‌اند. اگر هم واقعا این مسئله حقیقت داشته باشد، باید به دنبال حل معمای بزرگ این مرد بود. این یك مسئله بسیار مهم در علم روان‌شناسی است و پس از پخش جهانی فیلم «تلقین» كریستوفر نولان، این سوال به ذهن می‌رسد كه آیا ممكن است این مرد یك دانشمند باشد كه به وسیله‌ای بتواند به خواب افراد مختلف در سراسر جهان رخنه كند و باعث شود افراد مختلف خواب‌های یكسان ببینند؟»

منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو : این مــرد به خواب‌تان می‌آید...