این سارق را شناسایی کنید (+عکس) : اخبار حوادث - این سارق را شناسایی کنید (+عکس) کارآگاهان ...



اخبار حوادث - این سارق را شناسایی کنید (+عکس)

کارآگاهان پلیس تهران سارق شیطان صفتی را که ضمن ربودن اموال، نسبت به آزار و اذیت زنان اقدام می‌کردر ا دستگیر کردند.

در ساعت 20 دی ماه امسال، یک خانم جوان بهمراه همسرش به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس مراجعه و عنوان داشت: مرد جوانی حدودا 30 ساله، با تهدید چاقو وارد خانه شد و پس از سرقت طلا و جواهرات، وجوه نقد و ... داخل خانه، خودرو متعلق به همسرم را نیز از داخل پارکینگ سرقت کرد و از محل متواری شد که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف " و به دستور شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

رژ لبهای حاوی سرب را شناسایی کنید , اخاذ اینترنتی را شناسایی کنید , گوشی قاپ را شناسایی کنید

 
شاکیه پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال باز کردن در ورودی خانه بودم که ناگهان یک نفر آقای حدودا 30 ساله، جلوی دهانم را گرفت و با تهدید چاقو داخل خانه شد و مرا تهدید کرد تا سر و صدا نکنم ؛ پس از سرقت گوشواره طلا، دوربین، لب تاپ ، 600 هزار تومان وجه نقد و...، سوئیچ خودرو پراید همسرم را برداشت و ماشین را از داخل پارکینگ سرقت و از محل متواری شد.

در آذرماه سال جاری (1392) عوامل تجسس ویژه کلانتری 144 تهرانپارس اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه دار منطقه "خاک سفید" به نام "مهدی" که اعتیاد به موادمخدر داشته و شغل مشخصی هم ندارد، با یک دستگاه خودرو پراید در حال تردد در محدوده شرق تهران است؛ مشخصات خودرو پراید بررسی و مأموران تجسس ویژه اطلاع پیدا کردند که دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت شده است.

مأموران تجسس ویژه کلانتری 144 با اطلاع از مسروقه بودن خودرو پراید، محل تردد مهدی در منطقه جوادیه تهرانپارس را تحت مراقبت قرار داده تا اینکه مهدی با مشاهده مأمورین قصد متواری شدن از دست آنها را داشت که طی یک تعقیب و گریز و به علت عدم توجه به دستور ایست، مأمورین اقدام به تیراندازی به سمت خودرو کرده اما مهدی همچنان تلاش داشت تا از دست آنها متواری شود که نهایتا با توجه به شلیک چندین تیر هوایی از سوی مأمورین و عدم توجه به دستور ایست ، مهدی از ناحیه پای راست مورد هدف گلوله قرار گرفته و دستگیر می شود.

با انتقال متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ، وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که خودرو را یکی از دوستانش به نام مسعود. د ( متولد 1367 ) به وی تحویل داده؛ با معرفی "مسعود. د" به عنوان سارق به عنف منزل و خودرو ، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه موادمخدر ، زورگیری ، سرقت موتورسیکلت ، سرقت داخل خودرو و ... مورد شناسایی قرار گرفت ؛ شاکیه نیز پس از مشاهده تصویر متهم ، وی را به صورت کامل و دقیق مورد شناسایی قرار داد.

با شناسایی "مسعود" به عنوان متهم اصلی پرونده ، دستور شناسایی و دستگیری وی در سیستم جامع پلیس ثبت و پس از مدتی کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی اطلاع پیدا کردند که "مسعود" به اتهام دهها فقره سرقت داخل خودرو توسط پلیس آگاهی شهرستان بابل دستگیر و به زندان منتقل شده ؛ بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و متهم جهت انجام تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با آغاز تحقیقات از متهم ، مسعود صراحتا به سرقت بعنف از منزل شاکیه و همچنین سرقت های مشابه اعتراف کرد؛ متهم در ادامه اعترافاتش عنوان داشت که در چندین فقره از سرقت هایش و با وجود سرقت اموال باارزش داخل خانه ها ، با تهدید سلاح سرد اقدام به آزار و اذیت زنان کرده ؛ از جمله در یک فقره از سرقت ها در شهر اصفهان ، متهم پس از سرقت طلا و جواهرات خانم جوانی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

متهم در خصوص پرونده "سرقت بعنف همراه با آزار و اذیت" به کارآگاهان گفت: " پس از مصرف شیشه در داخل خودرو ، متوجه خانم جوانی شدم که وارد یک ساختمان مسکونی شد؛ متوجه شدم که درب ساختمان کاملا بسته نشده و از همین فرصت استفاده کرده و وارد ساختمان شدم ؛ زن جوان بهمراه بچه چند ساله اش در داخل خانه بود که با دیدن من بسیار ترسید ؛ با تهدید چاقو او را مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از سرقت طلا و جواهرات همراه این خانم ، او را در داخل اتاقی حبس کرده و به سرعت از ساختمان خارج شدم ".

با اعترافات بدست آمده از مسعود، شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم از جمله "سرقت های بعنف" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با بررسی پرونده سرقت های مشابه ، تعداد دیگری از شکات و مالباختگان در مناطق و شهرک های حاشیه شرق تهران شناسایی و پس از مواجهه حضوری با متهم ، مسعود را به صورت کامل مورد شناسایی قرار دادند.

یکی از شکات پس از شناسایی متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "در ساعت 22:00 مورخه 13 مهر 92 در خیابان قنات کوثر و هنگام بازگشت به منزل ، برای خرید دارو از ماشین پیاده شده بودم ؛ لحظه ای که سوار ماشین شدم ، ناگهان شخصی ناشناس با شمشیر سوار ماشین شد و با تهدید اقدام به سرقت وجه نقد ، ساعت و ضبط خودرو کرد ".

یکی از شکات زن پرونده نیز پس از شناسایی متهم در اظهاراتش به کاراگاهان گفت: " متهم از بالکن وارد خانه شد و با تهدید چاقو عنوان داشت که در صورتیکه صدایم دربیاید مرا خواهد کشت ؛ بعد گفت: "هرچه طلا داری بده" و با قیچی دستبند داخل دستم را برید و پس از سرقت دستبند ، یک انگشتر ، یک جفت گوشواره و یک ساعت ، مرا به داخل اتاقی برد و مرا محبوس کرد ".


سرهنگ رضا مؤذن - رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: "با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب سرقت های متعدد و احتمال افزایش تعداد جرایم ارتکابی و تعداد شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند. 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو : این سارق را شناسایی کنید (+عکس)