این «روحانی» نیست :    اخبار سیاسی - «منبع آگاه» نهاد ریاست‌جمهوری:این «روحانی» ...



روحانی دولت بنگاهدار خوبی نیست , روحانی , حسن روحانی

 

 اخبار سیاسی - «منبع آگاه» نهاد ریاست‌جمهوری:
این «روحانی» نیست

یک منبع آگاه در دفتر رییس‌جمهوری فیلم موسوم به «من روحانی هستم» را ناصحیح و حاوی اطلاعات نادرست دانست.

به گزارش ایسنا، این «منبع آگاه» اعلام کرد: «اطلاعات و نحوه تدوین مستند «من روحانی هستم» ناصحیح است و در این مستند به منابع نادرست استناد شده.» او همچنین افزوده است: «سال گذشته به تهیه‌کنندگان مستند در این خصوص تذکر و توجه لازم داده شد که نسبت به اصلاح آن اقدام کنند، اما این کار انجام نشده است.» اما این «منبع آگاه» که نخواسته نامش فاش شود نگفته آیا دولت در این‌باره رسیدگی لازم را به عمل خواهد آورد یا خیر؟


پس از پخش تلویزیونی گوشه‌هایی از فیلم «من روحانی هستم» در صداوسیما ماجرای تازه تخریب رییس‌جمهوری بیش از پیش خبر‌ساز شد. «من روحانی هستم» به‌کارگردانی معصومه نبوی، توسط گروه چندرسانه‌ای «شفق» ساخته شده است. به گفته کارگردان قرار است این فیلم قسمت‌های بعدی هم داشته باشد. به نظر می‌رسد گروه چندرسانه‌ای شفق برخلاف نامش (شفق یا «سپیده‌دم» به معنای نور ضعیفی که زمین را بعد از غروب آفتاب روشن می‌کند) عمل می‌کند. آن هم زمانی که رییس‌جمهوری در گزارش صدروزه خود با تاکید بر امید ایجادشده در جامعه گفت: «من سپیده‌دم را می‌بینم.» گروه چندرسانه‌ای شفق در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم فیلمی به نام «دروغ یک کاندیدا» علیه حسن روحانی ساخته که اکنون در سایت «سفیران» قابل دسترسی است.


سازندگان فیلم «من روحانی هستم» گفته‌اند به‌دنبال نقد عملکرد سیاسی رییس‌جمهوری در پنج دهه فعالیت او در این عرصه بوده‌اند و با رعایت صداقت و امانتداری این مستند تهیه شده است.


عمل مجرمانه
نعمت احمدی، وکیل پایه‌یک دادگستری در این‌باره به «شرق» گفت: «درصورت نادرست‌بودن مطالب منتشرشده در مورد رییس‌جمهوری این عمل مجرمانه می‌تواند «افترا»، «دروغ» یا «نشر اکاذیب» باشد، که هرکدام جرم مخصوص به خودش را دارد.»احمدی با بیان اینکه «متاسفانه در کشور فیلم‌های زیادی ساخته می‌شوند که مجوز پخش نمی‌گیرند» افزود: «اما یک فیلم درباره رییس‌جمهوری کشور ساخته می‌شود و به گفته یک منبع آگاه در دفتر رییس‌جمهوری از منابع ناصحیح هم استفاده می‌شود؛ اما بخش‌هایی از آن حتی در رسانه ملی پخش می‌شود.» این وکیل پایه‌یک دادگستری با بیان اینکه «پیداست در فیلم «من روحانی هستم» مقررات عادی زیرپا گذاشته شده است»، گفت: «اشخاصی هستند که به دلیل شخصیت حقوقی‌شان دارای جایگاهی هستند و باید درمورد آنها حساسیت بیشتری لحاظ شود تا به آن جایگاه لطمه‌ای وارد نشود. اگر چیزی خلاف واقع را به یک‌نفر منتسب کنند اگر کذب باشد نشر اکاذیب است.» نعمت احمدی گفت: «دادگاه، اگر به حیثیت فردی عادی لطمه وارد شود کیفرخواست صادر می‌کند. در صورت نشر اکاذیب علیه رییس‌جمهوری باید اشد مجازات در نظر گرفته شود.»گفتنی است «من روحانی هستم» در بخش‌های مختلف به نگاه و موضع‌گیری‌های رییس‌جمهوری در ارتباط با نامه «99نفر» در مخالفت این نمایندگان با نخست‌وزیری میر‌حسین موسوی برای بار دوم، ماجرای مک فارلین و نقش حسن روحانی به‌عنوان مذاکره‌کننده با آمریکایی‌ها، مذاکرات هسته‌ای سعدآباد با وزرای سه کشور اروپایی و پذیرش پروتکل الحاقی، نقش حسن روحانی در پایان‌دادن به جنگ ایران و عراق، موضع‌گیری‌های رییس‌جمهوری در ارتباط با حادثه کوی دانشگاه در 18 تیر 78 و موارد دیگری پرداخته است.


نگاه انتقادی سازندگان این فیلم به رویکرد رییس‌جمهوری در بحث مذاکرات هسته‌ای شاید در روزهایی که کشور درگیر مذاکره مستقیم با شش قدرت جهانی بر سر پرونده هسته‌ای ایران است از مهم‌ترین بخش‌های این مستند به حساب بیاید. پس از بالارفتن بیلبورد‌های «صداقت آمریکایی» توسط مرکز فرهنگی و هنری «اوج» در ساده‌لوح‌نشان‌دادن مذاکره‌کنندگان هسته‌ای این شاید دومین و مهم‌ترین حرکت مخالفان دولت در این راستا باشد.


موضع دوپهلوی باهنر
اما تحرکات مخالفان دولت تنها به پخش فیلم علیه شخص اول پاستور ختم نمی‌شود. چنانکه در هفته گذشته پس از برگزاری مولودی همسر رییس‌جمهوری که به مناسبت میلاد حضرت‌زهرا(س) برگزار شده بود منتقدان تهدید به انتشار فیلم خصوصی همسر رییس‌جمهوری کردند؛ تهدیداتی که واکنش مرکز اطلاع‌رسانی نهاد ریاست‌جمهوری را هم به‌همراه داشت. روز گذشته هم محمدرضا باهنر عنوان کرد: «در مورد جشن همسر رییس‌جمهور برخی اخبار منتشره خلاف‌واقع بود. اینکه به گفته خودشان به همه سکه داده نشده بلکه جمعا پنج سکه به خانم‌های کارآفرین داده شد.» نایب‌رییس مجلس گفت: «در مورد مد لباس و تشریفاتی‌بودن گفته شده که خانم‌های سفرای کشورهای اسلامی را دعوت کرده بودند. اما نکته قابل نقد جدی حضور خانم فتنه‌گری بوده که با اشتون دیدار داشت، دعوت از این فرد پیام دارد.»


میهمانی همسر رییس‌جمهوری به روایت شاهد عینی
فرشته طائر‌پور، نویسنده و تهیه‌کننده سینما از میهمانان همسر رییس‌جمهوری گفته «بی‌آنکه مجبور یا موظف باشم می‌خواهم «گزارش یک جشن را بدهم.» به گزارش ایسنا، او نوشته است: «متن دعوتنامه بسیار ساده، متین و بری از شعارهای تکراری و گل‌درشت بود؛ «همسر رییس‌جمهوری اسلامی ایران از سرکار عالی دعوت می‌نمایند تا در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و بزرگداشت مقام و منزلت زن برپا می‌گردد، شرکت فرمایید»... همین. تحقق چنین اتفاقی پس از سی‌وچندسال وقفه و عادت‌کردن به شرایطی بود که در آن، ملت ما از هرگونه آشنایی با شخصیت، رفتار اجتماعی و فعالیت همسران مقامات، به‌خصوص رییس‌جمهور کشور، محروم بوده و به‌مرور پذیرفته شده که زنان مسوولان کشور، تمایل یا اجازه برای حضور مستقل و برقراری ارتباط مستقیم با زنان فعال در حوزه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و امور بین‌الملل جامعه‌شان یا زنان سفرای کشورهای دیگر را ندارند و قرار نیست که از سایه همسرانشان خارج شوند؛ و برای همین است که شاکله دولت ما، در انظار ملت خودمان و جامعه جهانی، شاکله‌ای صرفا مردانه است و هرچه هم که در تریبون‌ها در مورد نقش تاریخی و اجتماعی همسر پیامبر(س)، دختر پیامبر(س)، نوه پیامبر(ع) و ایضا زنان پاکدامن جامعه، مطالبی گفته شود، شواهد امر حکم بر غیبت زنان از کنار مردان دارد. القصه میهمانی راس ساعت مقرر در یکی از سالن‌های کاخ سعدآباد که از هر نظر برای برگزاری چنین دیداری که زنان سفرای کشورهای خارجی نیز در آن شرکت داشتند مناسب و آبرومند بود، آغاز شد. همه‌چیز حاکی از نظم و سلیقه بود و در عین سادگی حساب‌شده، معنای واقعی برگزاری یک مراسم وزین و منظم را داشت. مانند همه مراسم رسمی کشور، قرائت آیاتی از قرآن، آغازگر برنامه بود و به‌دنبال آن سرود جمهوری اسلامی نواخته شد. سپس همسر رییس‌جمهور با ظاهری ساده و مناسب و رفتاری متین و مسلط، متنی را در تکریم مقام فاطمه‌زهرا(س) و نقش زنان در خانواده و جامعه، قرائت کرد؛ که زنان خارجی حاضر در مجلس با استفاده از سیستم ترجمه همزمان در جریان محتوای آن قرار گرفتند. سپس خانم الهی‌قمشه‌ای که برای اکثر میهمانان ایرانی چهره‌ای آشنا و محبوب بود پشت تریبون قرار گرفت و مطالبی را به نظم و نثر در مورد دختر پیامبراکرم(ص) و مقام و توانایی‌های خدادادی زن بیان کرد. قدردانی و اهدای لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی، به پنج بانوی کهنسال در عرصه فعالیت‌های اجتماعی بخش بعدی برنامه بود که مورد تشویق بسیار میهمانان ایرانی و خارجی قرار گرفت. این پنج بانوی سالمند از موسسین و فعالان موسسات خیریه کهریزک، محک، بهنام دهش‌پور و محیط‌زیست کشور بودند که اغلب با عصا یا ویلچر به روی صحنه رفتند. سپس پنج کودک زیر 10سال با لباس‌های محلی خطه آذربایجان، نمادی از مراسم شادمانی سنتی روستاییان آذربایجان را به نمایش گذاشتند و به‌دنبال آنان یک گروه موسیقی سنتی ایرانی، قطعات کوتاهی از موسیقی و ترانه‌های فولکلور خراسان، کردستان، لرستان و فارس را برای میهمانان خارجی و ایرانی اجرا کرد. در پایان نیز طرح‌های زیبایی از لباس‌های زنان ایرانی، با الهام از دوره‌های مختلف تاریخ ایران به نمایش گذاشته شد که به‌خصوص برای میهمانان خارجی، از جذابیت خاصی برخوردار بود.
... و اما شام.

 

یک میز مستطیل در محوطه خروجی سالن مراسم، با ابعادی سه‌برابر یک میز غذاخوری خانگی گذاشته شده بود که روی آن دیس‌هایی از سالاد الویه، سمبوسه، سبزیجات و دلمه چیده شده بود. شامی سرد و ساده و به اندازه، که ما را از تماشای ژله‌های قرمز و زرد لرزان روی باقالی‌پلو و جوجه‌کباب، در مراسمی که در سال‌های اخیر به‌کرات دیده بودیم، معاف می‌کرد. آنچه به‌دنبال این میهمانی در برخی سایت‌ها و صحن مجلس مطرح شد، منِ شاهد عینی را به صرافت انداخت که نکند چشمانم دیگر خوب نمی‌بینند و عینک می‌خواهند؟ نکند گوش‌هایم دیگر درست نمی‌شنوند و سمعک می‌خواهند؟ و نکند که حافظه‌ام آنقدر ضعیف شده که مشاهداتم را در فاصله سه‌روز به‌دست فراموشی سپرده و خود را سبک کرده است؟


مگر می‌شود این همه تفاوت و خبر نادرست را از مجلسی شنید که غایبان، چیزهایی در آن دیده‌اند که شاهدان ندیده‌اند؟


آن نماینده محترم مجلس چگونه می‌تواند برای تحریک افکارعمومی، با طرح اخبار غیرواقعی، به همسر رییس‌جمهور کشور برچسب‌های کنایتی بزند؛ آن‌هم در ایام بزرگداشت مقام زن؟
آن یکی نماینده مجلس چگونه می‌تواند از سکه‌گرفتن همه میهمان‌ها قصه بسازد و احتیاط نکند از کشیده‌شدن پرونده تهمت‌زدنش به دادگاه‌های صالحه و از آن مهم‌تر به دادگاه خدای فاطمه(س)؟


آیا شکستن حرمت زن در ایران می‌تواند سندی بارز‌تر از این برای افکارعمومی و خبرنگاران خارجی داشته باشد؟


آقایانی که با نگرانی از بروز اختلاف میان دو، سه یا چهار همسرشان برای حضور در مراسم رسمی، چاره‌ای جز حذف همگی‌شان از همراهی ندارند و خشمگین‌اند از حضور و میزبانی محترمانه و آبرومندانه همسر رییس‌جمهور کشور در یک میهمانی صدنفره، چگونه می‌توانند در چهره دختران خود نگاه کنند و از مقام و عزت زن بگویند؟


رسانه‌هایی که بنا دارند در این دوره از مدیریت کشور، در هر اتفاق مثبت و امیدوار‌کننده اجتماعی نیز موردی برای بهانه‌جویی بیابند یا بسازند، نگران مقایسه و قضاوت ملتی نیستند که در سال‌های اخیر جز خبر سفر دسته‌جمعی همسران مقامات کشور به آمریکا و اروپا و... ردپایی دیگر از فعالیت بانوان اول کشور (و یا به قول آن نماینده علیاحضرت و والاحضرتان) مشاهده نکردند؟»
اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو : این «روحانی» نیست