این دانشجو از صدا متنفر است : دانشجوی 19 ساله، به بیماری بسیار نادری به نام ...


دانشجوی 19 ساله، به بیماری بسیار نادری به نام misophobia (ترس از صدا) مبتلاست. او از هر صدایی به خصوص صدای جویدن، ملچ ملچ کردن و یا خر و پف متنفر است. پادشا: اما ریِل، دانشجوی 19 ساله، به بیماری بسیار نادری به نام misophobia (ترس از صدا) مبتلاست. او از هر صدایی به خصوص صدای جویدن، ملچ ملچ کردن و یا خر و پف متنفر است.

روز دانشجو , دانشجو , تبریک روز دانشجو

مسلماً اکثر افراد دوست ندارند پیش کسی بنشینند که با سروصدا غذا می خورد، ولی این دختر جوان تحمل هیچ صدایی را ندارد. به گزارش پادشا کسانی که به چنین بیماری مبتلا هستند، ناچار باید در تنهایی و سکوت زندگی کنند چراکه نمی توانند افرادی که چنین صداهای ساده ای را تولید می کنند تحمل کنند. حتی صداهایی مانند صدای تایپ کردن هم می توانند آنها را پریشان کنند.

اِما در حال حاضر دانشجوست و هرزمان که به کلاس می رود عصبی و آشفته می شود. اما می گوید " به محض اینکه صدایی می شنوم عصبانی می شوم و حرارت بدنم بالا می رود. حدود 25 دانشجو در کلاس ما وجود دارد که 5 نفر از آنها سرما خورده اند. تحمل این شرایط برای من خیلی سخت است."

این بیماری در حال حاضر درمانی ندارد. ولی استفاده از پلاگین گوش می تواند تا حدی به این بیماران کمک کند. اگرچه misophobia تا به حال چندان مورد تحقیق و بررسی قرار نگرفته است، محققان معتقدند این بیماری در ابتدای جوانی تشدید می شود.

دکتر مولر، نورولوژیست و استاد دانشگاه تگزاس، می گوید " در حال حاضر هیچ درمان موثری برای این بیماری وجود ندارد. هرچند خانم اِما ریل می گوید که وقتی مرتب و طبق برنامه ورزش می کند بر اعصابش مسلط تر است."


ویدیو : این دانشجو از صدا متنفر است