این‌طوری قوای جنسی مردانه خود را حفظ کنید! : تستوسترون در زندگی مردان نقش مهمی ...


تستوسترون در زندگی مردان نقش مهمی را بازی می‌كند و تقریبا در تمام جوانب زندگی آنها نقش دارد. پس آقایان باید بدانند كه چه چیزهایی روی این هورمون‌ تاثیر مثبت و چه چیزهایی روی آن تاثیر منفی دارد



 پادشا:تستوسترون یا هورمون مردانه نقش مهمی در زندگی مردان دارد. این هورمون جنسیت جنین را معلوم می‌كند و خصوصیات جنسی اولیه و ثانویه مردان هم ناشی از عملكرد این هورمون است و در سلامت مردان هم نقش مهمی دارد. این هورمون باعث افزایش توده استخوانی و عضلانی در مردان می‌شود. افزایش میزان هورمون تستوسترون در مردان میانسال می‌تواند باعث كاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی شود، همین‌‌طور روی تمركز، حافظه و محاسبات هم نقش دارد و كاهش آن هم یكی از علت‌های احتمالی ابتلا به بیماری آلزایمر در سن بالاست. با توجه به این مسائل و نقش این هورمون در عملكرد جنسی و صاحب فرزند شدن همه مردان باید بدانند چه مسائلی روی این هورمون تاثیر مثبت و منفی دارد.


اینها دوست تستوسترون هستند


با این خوراکی ها قوای جنسی خود را تقویت کنید , تقویت قوای جنسی , قوای جنسی

كاهش وزن

اهمیت متعادل بودن

با خوردن چربی‌های سالم و كاهش شكر و قند در غذای روزانه و داشتن اعتدال در مصرف تمام گروه‌های غذایی و جلوگیری از افزایش وزن می‌توانید میزان تستوسترون بیشتری داشته باشید. این را هم یادتان باشد كه این رابطه «برد- برد» است زیرا با بالا رفتن میزان تستوسترون چربی بیشتری خواهید سوزاند. یكی از كارهای خوب این است كه برای میان‌وعده غذایی در نیم روز از آووكادو و در اواخر شب از مغزهای مفید استفاده كنید.

نتایج مطالعه‌ای كه اخیرا در كشور فنلاند انجام گرفته نشانگر آن است كه اگر 10 سانتی‌متر به اندازه كمر شما اضافه شود، میزان تستوسترون شما حتی تا حدود 75درصد كاهش می‌یابد.

ارتباط زناشویی

میزان هورمون صبح‌ها حداكثر است

مردان متاهل باید بدانند كه نداشتن ارتباط زناشویی می‌تواند باعث كاهش میزان تستوسترون آنها شود. حداقل میزان ارتباط زناشویی برای داشتن سطح متوسط تستوسترون یك‌بار در هفته است. این را هم بدانید كه میزان این هورمون طی صبح بیشتر از هر زمان دیگری است.

سویا و گریپ‌فروت

اینها را نخورید

 سویا ماده غذایی محبوب بسیاری از افراد است كه فواید زیادی هم دارد، اما پروتئین سویا باعث افزایش استروژن و كاهش تستوسترون در بدن می‌شود. دیده شده افرادی كه طولانی مدت و بسیار زیاد سویا مصرف می‌كنند میزان سلول‌ جنسی مردانه كمتری دارند.

 از طرف دیگر گریپ‌فروت هم با تاثیر روی كبد مانع از متابولیسم و تجزیه استروژن می‌شود و درنتیجه به افزایش میزان آن در بدن و كاهش تستوسترون می‌انجامد.

استراحت

روزی 8 ساعت استراحت كنید

همانطور كه ورزش برای تنظیم میزان تستوسترون شما مفید است، استراحت كافی هم می‌تواند همین‌گونه عمل كند. استراحت كافی به‌خصوص پس از ورزش می‌تواند به بدن شما در ریكاوری كمك كند و عملكرد هورمونی بدن را تنظیم می‌كند. مطالعات نشان داده كه افرادی كه كم‌خوابی مزمن دارند و بدن آنها فرصت لازم برای بازسازی پیدا نمی‌كند نسبت به دیگران میزان هورمون تستوسترون كمتری دارند.

 سبزیجات خانواده كلم

اینها را بخورید

6-مطالعات نشان داده كه خوردن منظم گل‌كلم، كلم بروكلی و همین‌طور تربچه و شلغم می‌تواند بر میزان تستوسترون آزاد بدن بیفزاید و در عین حال باعث كاهش استروژن بد موجود در بدن ‌شود. مطالعات جداگانه‌ای هم نشان داده افرادی كه كرفس جایگاه ثابتی در رژیم غذایی‌شان دارد به‌طور متوسط دارای سطح بالاتری از هورمون تستوسترون در بدنشان هستند.



اینها تستوسترون را می‌كشند


کنترل قوای جنسی , الت جنسی مردانه , تقویت اصولی قوای جنسی

اضطراب

حرص نخورید

اضطراب را مادر بسیاری از بیماری‌ها می‌‌دانند. بیماری‌های قلبی و عروقی، مشكلات قلبی، سكته مغزی، مشكلات گوارشی و... همگی ممكن است تحت‌تاثیر اضطراب شكل بگیرد. اضطراب همین‌طور می‌تواند روی میزان تستوسترون تاثیر منفی بگذارد. براساس مطالعات انجام گرفته استرس میزان تستوسترون را كاهش می‌دهد و میزان كورتیزول را بالا می‌برد. شاید مقدار كمی اضطراب و استرس برای شما خوب باشد اما مقدار زیاد آن تاثیرات مخربی روی همه اعضای بدن شما دارد. برای آنكه میزان تستوسترون شما تحت‌تاثیر اضطراب كاهش نیابد سعی كنید بیشتر و بهتر بخوابید. روزی 5 تا 10 دقیقه تمرینات آرام‌سازی هم می‌تواند به شما كمك كند كه تاثیرات اضطراب را برطرف كند.


تلفن‌های همراه

خطر در جیب

تاثیر خون دادن بر قوای جنسی , مصرف فلفل وقهوه برایتقویت قوای جنسی , از چه شامپویی استفاده می کنید مردانه

براساس تحقیقات انجام شده در برزیل، اگر موش‌ها 5روز هفته برای 4 هفته در معرض تابش امواج الكترومگنتیك در محدوده‌ای كه توسط تلفن‌های همراه ایجاد می‌شود (900 مگاهرتز) قرار گیرند، میزان تستوسترون در آنها كاهش می‌یابد. همین‌طور مطالعاتی كه در كشورهای اروپایی انجام شده نشان می‌دهد كه اشعه‌های تلفن همراه روی عملكرد سلول‌های جنسی مردانه تاثیر منفی دارد. در واقع در این مطالعات مشخص شد كه مردانی كه اصلا تلفن همراه‌شان را در جیب شلوارشان نمی‌گذارند به‌طور متوسط تعداد سلول‌های جنسی بیشتری نسبت به آنهایی كه همیشه تلفن همراه‌شان را در جیب شلوارشان می‌گذارند، دارند. البته این را هم بدانید كه اشعه‌های تلفن همراه براساس برخی مطالعات می‌تواند تاثیرات منفی روی ارگان‌های دیگر بدن نیز داشته باشد. برای همین بهترین كار این است كه تا می‌توانید تلفن همراه‌تان را از خودتان دور نگه دارید.

تغذیه

فرق قدیمی‌ها و جدید ها

رژیم غذایی معمول دوران باستان:‌گوشت، سبزیجات، غلات، میوه‌ها و ریشه‌های خوراكی.

رژیم غذایی معمول دوران مدرن: غلات، شكر، چربی، پنیر، چیپس، نان‌های بی‌كیفیت و...

افرادی كه در رژیم غذایی‌شان چربی بیشتر از كربوهیدرات‌هاست به‌طور طبیعی مقدار تستوسترون بیشتری دارند. این به‌خصوص در مورد چربی‌های سالم مثل چربی‌های موجود درآووكادو، چربی‌های اشباع شده حیوانات و حبوبات صادق است كه چون هورمون‌ها پایه چربی دارند به این وسیله به افزایش آنها می‌انجامد.

 سموم

از پلاستیك‌ها دور

برخی مطالعات نشان داده كه مردانی كه به‌طور منظم و مرتب از بطری‌های پلاستیكی استفاده می‌كنند میزان كمتری تستوسترون دارند. مواد مشابه استروژن (مثل گزنواستروژن) كه در پلاستیك‌ها به میزان زیادی وجود دارد با وارد شدن به بدن می‌تواند میزان استروژن را در بدن بالا ببرد و باعث كاهش تستوسترون شود. برخی مطالعات هم مدعی است كه این روند می‌تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان شود (هرچند در این مورد باید مطالعات گسترده‌ای انجام بگیرد) در ضمن باید یك نكته مهم را در نظر بگیرید و آن هم این است كه پلاستیك در اثر گرما ثبات و ساختار مولكولی خود را از دست می‌دهد برای همین اگر ظروف پلاستیكی را در مایكروویو بگذارید ممكن است میزان سموم پلاستیكی در خون شما بالا برود. برخی متخصصان هم معتقدند كه گذاشتن بطری‌های پلاستیكی زیر نور مستقیم خورشید یا در نزدیكی رادیاتورها و منابع گرما‌زا می‌تواند میزان مواد مشابه استروژنی را در‌آنها بالا ببرد و روی هورمون تستوسترون تاثیرات منفی بگذارد. بهترین كار این است كه آب و سایر نوشیدنی‌ها را در بطری‌های شیشه‌ای نگه دارید؛ به‌خصوص اگر این بطری‌ها در معرض نور یا گرما قرار می‌گیرند.




ویدیو : این‌طوری قوای جنسی مردانه خود را حفظ کنید!