اینتل پردازنده 22 هسته ای عرضه می‌کند : اگر فکر می‌کنید کامپیوتر شخصی شما با ...


اگر فکر می‌کنید کامپیوتر شخصی شما با پردازنده هشت هسته‌ای آخر قدرت پردازشی است، جالب است بدانید اینتل قصد دارد پا را فراتر بگذارد و Xeon E5-2600 V4 را با ۲۲ هسته برادول و پشتیبانی از فناوری Hyper-Threading عرضه کند. zoomit.ir - امین فیض پور: اگر فکر می‌کنید کامپیوتر شخصی شما با پردازنده هشت هسته‌ای آخر قدرت پردازشی است، جالب است بدانید اینتل قصد دارد پا را فراتر بگذارد و Xeon E5-2600 V4 را با ۲۲ هسته برادول و پشتیبانی از فناوری Hyper-Threading عرضه کند.

پردازنده 20 هسته ایی اینتل , پردازنده ایکس باکس هسته , پردازنده چند هسته ای وی10

سی‌پی‌یو ۲۲ هسته‌ای اینتل از هسته‌های برادول ساخته شده و با فناوری Hyper Threading ترکیب می‌شود تا حس اجرای یک سیستم پردازشی ۴۴ هسته‌ای را داشته باشید.

واحد پردازش مرکزی Xeon E5-2600 V4 هنوز در لیست محصولات ARK اینتل حضور ندارد اما مشخص شده که این پردازشگر ۲۲ هسته‌ای با فرکانس پردازشی ۲.۲ گیگاهرتز، ۵۵ مگابایت کش و یک TDP عرضه خواهد شد. اما اوضاع قیمت برای چنین پردازشگری چگونه است؟ اینتل این محصول را ۴٫۱۱۵ دلار به فروش می‌رساند که در واقع قیمت هر هسته را برابر ۱۸۷ دلار در نظر گرفته است. پردازنده ۸ هسته‌ای Core i7 5960X اینتل تنها ۱۰۵۹ دلار قیمت گذاری شده که قیمت هر هسته برابر با ۱۳۲ دلار است.

انرژی هسته ای , عرضه , ایران عرضه

البته سری Xeon از DDR4/2400 و تا حداکثر دوازده DIMM برای هر سوکت فراهم می‌کند. همانطور که می‌دانید مک پروهای اپل برای مدتی است که از پردازشگر‌های Xeon استفاده می‌کنند. اما این خبر جدید و پردازنده قدرتمند Xeon E5-2600 V4 بیشتر برای دیتاسنتر‌ها خبر مهمی به حساب می‌آید.

توافق هسته ای , پردازنده , بی عرضه

پاتریک مورهد، تحلیلگر اصلی Moor درباره پردازشگر‌های جدید اینتل می‌گوید:

تا زمانی هسته‌های بیشتر پردازنده‌ها ارزشمند هستند که از پهنای باند حافظه بیشتری برای انجام کار‌ها برخوردار باشند. کار‌های پردازشی سخت و پیچیده می‌تواند از تعداد هسته‌های بیشتر بهره بگیرد. در بخش کامپیوتر‌های شخصی ما در حال حرکت سریع به جاهایی هستیم که از پردازش‌های سنگین استفاده می‌شود؛ مخصوصا در بازی‌ها و واقعیت مجازی که GPU نیز درگیر است. CPU البته هنوز برای پی‌سی‌ها بسیار اهمیت دارد اما ضرورت آن به اندازه اینکه از چندین عدد هسته پردازشی برخوردار باشد، نیست.

شایعاتی وجود دارد که اینتل تا اواخر سال جاری پردازنده‌های Core i7 خود را همراه با ۱۰ هسته عرضه خواهد کرد. این پردازشگر جدید با نام Broadwell-E نام گذاری شده و قرار است با تعداد زیادی از مادربورد‌های X99 کار کند تا مصرف کنندگان فرصت انتخاب پردازشگر‌های ۱۰ هسته‌ای را داشته باشند.

روغن هسته انگور , جاسوس هسته ای , روغن هسته انار

رقبای اینتل هم بیکار ننشسته‌اند و اطلاعاتی وجود دارد که پردازشگر‌ Zen شرکت AMD نیز با تعداد هسته‌های بیشتر که به ۳۲ هسته می‌رسد رونمایی خواهد شد. اگر این پردازشگر جدید AMD از فناوری‌های شبیه Hyper-Threading و  Symetrical Multi-Threading پشتیبانی کنند، قدرت پردازشگر‌های Zen به اندازه یک پردازشگر ۶۴ هسته‌ای خواهد رسید. شبیه به نسل جدید پردازشگر‌های پرقدرت Xeon اینتل، سری Zen شرکت AMD نیز برای مصارف و کامپیوتر‌های شخصی نخواهد بود چرا که بسیاری از کاربران خانگی به پردازشگر‌هایی ۲۲ هسته‌ای یا بیشتر نیازی ندارند و می‌توانند با یک پردازنده قدرتمند ۴ هسته‌ای به راحتی کار کنند.


ویدیو : اینتل پردازنده 22 هسته ای عرضه می‌کند