ایران و ترکیه ۱۰ سند همکاری امضا کردند :   اخبارسیاست خارجی  - با حضور رؤسای ...



سفارت ایران در ترکیه , هزینه پست از ترکیه به ایران , روستایی در ترکیه شبیه شمال ایران

 

اخبارسیاست خارجی  - با حضور رؤسای جمهوری 2 کشور
ایران و ترکیه ۱۰ سند همکاری امضا کردند

مقام های بلندپایه ایران و ترکیه روز دوشنبه با حضور رؤسای جمهوری دو 2 کشور، ۱۰ سند همکاری امضا کردند؛ اسنادی که راه گسترش و تعمیق روابط تهران – آنکارا را بیش از پیش هموار می‌سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی و عبدالله گل پس از دیدار و گفت‌وگوی دو جانبه که در آن مهمترین مسائل مورد علاقه دو طرف در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت، در مراسم امضای اسناد همکاری مشترک حضور یافتند.

موافقتنامه تولید فیلم مشترک، برنامه مبادلات فرهنگی علمی و آموزشی، برنامه اجرایی همکاری گردشگری، برنامه اجرایی میراث فرهنگی، همکاری‌های پستی، همکاری‌های موسسات استاندارد، ضمیمه توافقنامه گمرکی (سرواسن دره)، ضمیمه توافقنامه گمرکی (رازی کاپی کوی)، سند همکاری در مسایل مربوط به ثبت احوال اتباع دو کشور و سند مربوط به سرمایه‌گذاری دو کشور 10 سندی بود که در این مراسم به امضای مقام‌های بلند پایه ایران و ترکیه رسید.

رئیس‌جمهوری را در سفر رسمی 2 روزه به ترکیه، وزیران خارجه، راه و شهرسازی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقتصاد، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهوری همراهی می‌کنند.

روحانی پس از ورود به آنکارا از سوی "عبدالله گل" رئیس‌جمهوری ترکیه در کاخ ریاست جمهوری این کشور، مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
اخبار سیاست خارجی - پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری


ویدیو : ایران و ترکیه ۱۰ سند همکاری امضا کردند