ایران و بازی با آمریکا، پرتغال و اسپانیا : ساکرنت درباره تیم‌هایی که آسیایی‌ها ...


ساکرنت درباره تیم‌هایی که آسیایی‌ها آرزوی همگروهی با آنها را در جام‌جهانی 2014 دارند، گزارشی نوشت. ایسنا: ساکرنت درباره تیم‌هایی که آسیایی‌ها آرزوی همگروهی با آنها را در جام‌جهانی 2014 دارند، گزارشی نوشت.

قرعه‌کشی جام‌جهانی 2014 برزیل جمعه در شهر باهیا برگزار می‌شود و تیم‌های راه‌یافته به بیستمین دوره جام‌جهانی حریفان خود را خواهند شناخت.

ساکرنت در گزارشی درباره چهار تیم راه یافته از آسیا به جام‌جهانی 2014 برزیل گروه‌های احتمالی این تیم‌ها را بررسی کرد که در زیر می‌آید:

ایران

فینال حساس بین برزیل و فرانسه و اتفاقات درباره رونالدوی اصلی (برزیلی) را فراموش کنیم. مهم‌ترین اتفاق جام‌جهانی 1998 فرانسه دیدار ایران و آمریکا بود که در شهر لیون برگزار شد که در آن تیم ملی موفق شد با نتیجه‌ دو بر یک به پیروزی برسد. با توجه به این که تیم‌های آسیایی و آمریکای مرکزی و شمالی به احتمال بسیار زیاد در یک گلدان در قرعه‌کشی جام‌جهانی 2014 برزیل قرار خواهند گرفت، بازی ایران و آمریکا تنها در مرحله حذفی امکانپذیر خواهد بود. اگر این اتفاق رخ دهد مطمئنا یکی از اتفاقات ویژه جام‌جهانی 2014 برزیل رقم خواهد خورد. دیدار احتمالی ایران و آمریکا در جام‌جهانی 2014 دیداری خواهد بود که مسائل سیاسی در آن نقش خواهند داشت.

برای کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران اهمیت دارد که تیمش در جام‌جهانی با پرتغال همگروه شود. در واقع کی‌روش خیلی دوست دارد که این اتفاق رخ دهد تا او در مقابل شاگردان سابقش قرار گیرد. نمایش کریستیانو رونالدو در بازی برابر سوئد که باعث صعود پرتغال به جام‌جهانی 2014 شد، باعث تمجید همه فوتبالی‌ها در سراسر جهان شد به غیر از یک نفر و او هم کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران بود که خوشحالی کمی بابت صعود پرتغال به جام‌جهانی از خود نشان داد. او تنها در یک جمله به کریستیانو رونالدو گفت: "به تو تبریک می‌گویم."

کی‌روش همچنین در ادامه به طعنه به کریستیانو رونالدو گفت: "اگر در بازی برابر اسپانیا در جام‌جهانی 2010 نیز مثل بازی با سوئد بازی می‌کردی، می‌توانستیم با حذف اسپانیا به مرحله بعد صعود کنیم." مهاجم پرتغالی رئال مادرید زمانی که از جام‌جهانی 2010 حذف شد، خطاب به خبرنگاران گفت: "دلیل حذف پرتغال را از کارلوس کی‌روش بپرسید." البته پرتغال در جام‌جهانی 2006 برابر ایران به میدان رفت و موفق شد با شکست دو بر صفر، امیدهای ایران را در جام‌جهانی 2014 از بین ببرد.

آندرانیک تیموریان، هافبک تیم ملی ایران چندی پیش به ساکرنت گفته بود، دوست دارد در جام‌جهانی برزیل با تیم ملی اسپانیا همگروه شود تا بتواند رویارویی با بزرگان فوتبال جهان را تجربه کند. جواد نکونام هم‌تیمی آندرانیک تیموریان نیز که شش فصل را در اوساسونا را سپری کرد، از علاقه خود به بازی با اسپانیا در جام‌جهانی 2014 سخن گفته بود.

کره جنوبی

کره جنوبی پس از شکست دادن بریتانیا در المپیک 2012 راه را برای بازیکنان این تیم برای حضور در تیم‌های بزرگ از جمله در لیگ برتر انگلیس باز کرد. بازیکنان بزرگی در تیم ملی کره جنوبی در لیگ انگلیس بازی می‌کنند. بازیکنانی نظیر کی سونگ یونگ، کیم بو کئونگ، لی چانگ یونگ و جی دونگ وون بازیکنان کره‌ای هستند که توانسته‌اند خودشان را در لیگ برتر انگلیس نشان دهند. البته پارک چو یونگ، مهاجم کره‌ای که در آرسنال بازی می‌کند، به دلیل نیمکت‌نشینی تیم ملی کره را از دست داده و امیدوار است در ادامه بتواند نظر هونگ میونگ بو را برای حضور در ترکیب کره‌جنوبی جلب کند. همه ما کره‌جنوبی را با نمایش خوبش در جام‌جهانی 2002 می‌شناسیم. تیم آن زمان کره با ستاره مو بلندشان آن یونگ هوآن توانست تیم‌های بزرگی را شکست دهد. کره‌جنوبی از مدت‌ها قبل تحت تاثیر مربیان هلندی بوده است اما این بار سرمربی جوانی به نام هونگ میونگ بو هدایت کره‌جنوبی را بر عهده دارد و امیدوار است بتواند در جام‌جهانی 2014 عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

ژاپن

قهرمان آسیا به نظر می‌رسد در جام‌جهانی 2014 برزیل بهترین تیم قاره باشد. ژاپن می‌خواهد در جام‌جهانی 2014 نشان دهد که به سطح تیم‌های بزرگ رسیده است. آنها این را تنها با شکست بزرگان در جام‌جهانی اثبات خواهند کرد. ژاپن در جام‌جهانی 2002 توانست تیم‌های روسیه و تونس را شکست دهد و در جام‌جهانی 2010 توانست تیم‌های کامرون و دانمارک را شکست دهد و به دور دوم راه یابد. آلبرتو زاکرونی، سرمربی ژاپن امیدوار است تا با همگروه شدن با تیم ایتالیا انتقامش را از لاجوردی‌پوشان بگیرد. ژاپنی‌ها در جام کنفدراسیون‌ها برابر ایتالیا نمایش زیبایی را از خود نشان دادند اما در پایان با نتیجه‌ چهار بر صفر شکست خوردند؛ دیداری که ژاپن در آن مستحق پیروزی بود. بازیکنان ژاپنی زیادی در حال حاضر در بوندسلیگا بازی می‌کنند. البته نباید فراموش کنیم که شین جی کاگاوا، ستاره ژاپن پیش از حضور در منچستریونایتد در بوروسیادورتموند عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت. به همین خاطر با توجه به تعداد زیاد بازیکنان ژاپنی در لیگ آلمان بازی ژاپن و آلمان در جام‌جهانی بسیار جذاب خواهد شد.

استرالیا

استرالیا در برزیل 2014 سومین حضور پیاپی خود را در جام‌های‌ جهانی تجربه خواهد کرد. همگروه شدن استرالیا و انگلیس در جام‌جهانی می‌تواند اتفاق جالب توجهی برای کانگوروها (استرالیا) باشد. همیشه رقابت استرالیا و انگلیس در رشته‌های ورزشی مختلف از جمله کریکت باعث حساسیت زیادی می‌شود. انگلیس و استرالیا در سال 2003 در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند. اسون گوران اریکسون، سرمربی وقت تیم ملی انگلیس شاید معنای رقابت انگلیس و استرالیا را نمی‌دانست. او در نیمه دوم اکثر بازیکنان اصلی تیمش را تعویض کرد و استرالیا‌یی‌ها در نیمه دوم توپ و میدان را در دست گرفتند و توانستند با شایستگی سه بر یک پیروز شوند. استرالیایی‌ها همچنین دوست دارند که در جام جهانی با ایتالیا همگروه شوند تا انتقام حذف از جام‌جهانی 2006 را بگیرند. ایتالیا در جام‌جهانی 2006 با پنالتی دقیقه آخر فرانچسکو توتی استرالیا را شکست داد و این تیم را حذف کرد. البته استرالیایی‌ها دوست دارند تا با هم‌گروه شدن با تیم‌های بزرگ نشان دهد که شکست‌های شش بر صفر برابر برزیل و فرانسه به گذشته تعلق دارد و آنها اکنون زیر نظر آنگه پوستکوگلو پیشرفت زیادی کرده‌اند.


ویدیو : ایران و بازی با آمریکا، پرتغال و اسپانیا