ایران نیمی از اورانیوم 20 درصد را رقیق کرد : دیپلمات‌ها اعلام کردند آژانس بین‌المللی ...


دیپلمات‌ها اعلام کردند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته گزارشی منتشر و تایید خواهد کرد که توانایی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای به شدت کاهش یافته است چراکه تهران نیمی از اورانیوم 20 درصد خود را رقیق کرده است. خبرگزاری فارس: دیپلمات‌ها اعلام کردند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته گزارشی منتشر و تایید خواهد کرد که توانایی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای به شدت کاهش یافته است چراکه تهران نیمی از اورانیوم 20 درصد خود را رقیق کرده است.

این اقدام‌ (رقیق کردن بخشی از اورانیوم 20 درصد) بخشی از تعهدات ایران تحت توافقنامه ژنو بوده است.در واقع، طبق توافقنامه ژنو ایران موافقت کرد برنامه غنی‌سازی 20 درصد خود را متوقف کند و 200 کیلوگرم از ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را به اکسید اورانیوم برای سوخت راکتور تبدیل کند. همین طور ایران متعهد شد نیم دیگر از اورانیوم غنی‌شده خود را رقیق و به اورانیوم کمتر غنی‌شده تبدیل کند.

بر اساس این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است این هفته پایبندی ایران به توافقنامه ژنو را گزارش دهد. دو نفر از دیپلمات‌ها به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند قرار است در این گزارش اعلام شود که ایران به تعهد خود برای رقیق کردن اورانیوم پایبند بوده و به روند تبدیل اورانیوم به اکسید اورانیوم نیز ادامه می‌دهد.


ویدیو : ایران نیمی از اورانیوم 20 درصد را رقیق کرد