ایران در نتیجه مذاکره قوی تر خواهد شد : اخبار سیاست خارجی - رئیس ستاد ارتش ...



نتیجه بازی ایران سوریه , نتیجه بازی ایران و سوریه , نتیجه بازی ایران و چین


اخبار سیاست خارجی - رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی:
ایران در نتیجه مذاکره قوی تر خواهد شد

مذاکره با غرب ابزاری در اختیار ایران می‌گذارد که بتواند از توانایی‌های خود محافظت کند و بتواند دستاوردهای خود را حفظ کند تا بعدا به توسعه آن بپردازد.

  بینی گانتس، رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در چهاردهمین کنفرانس امنیتی هرتزلیا ادعا کرد که سوریه به تدریج فرو می پاشد و ما به زودی با تهدیدهای غیر کلاسیک جدیدی مواجه خواهیم شد که بارزترین آنها قدرت گرفتن گروه های جهادی در خاورمیانه است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، وی در این کنفرانس که روز دوشنبه آغاز و روز سه شنبه به کار خود پایان داد به بررسی اوضاع فعلی خاورمیانه و تهدیدهای امنیتی موجود در این منطقه برای اسرائیل اشاره کرد و همچنین دیدگاه های خود را درباره ایران بیان کرد.

وی ادعا کرد که ایران نتوانست افکار عمومی خود را نادیده بگیرد و مجبور شد که با غرب به گفت وگو بنشیند اما همچنان از رویایش کوتاه نیامده است. در عین حال مذاکره با تهران معایبی دارد، از جمله این که ابزاری در اختیار ایران می گذارد که بتواند از توانایی های خود محافظت کند و بتواند دستاوردهای خود را حفظ کند تا بعدا به توسعه آن بپردازد. 

گانتس در ادامه ادعاهای خود گفت: «ترجیح بر آن است که در برابر ایران از قدرت نظامی استفاده نشود اما اگر لازم باشد ممکن است از این گزینه استفاده کنیم، مهم برای ما این است که ایران قدرت هسته ای نباشد.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سوریه نیز اشاره کرد و گفت: «انتظار می رود که سوریه به تدریج رو به فروپاشی برود به دو دلیل، دلیل اول بزرگ شدن قدرت محور رادیکال (ایران، سوریه و حزب الله) و دوم افزایش قدرت جهادی های جهان. تقویت هر دوی این محورها به سود اسرائیل نیست.»

وی تاکید کرد، تصویر عمومی منطقه نگران کننده است برای این که بی ثباتی دراماتیکی بر منطقه مسلط شده و لازم است که همیشه در نوعی از آمادگی باشیم اگر چه تهدیدهای کلاسیک رو به کاهش هستند اما تهدیدهای دیگری در حال شکل گرفتنند. در اسرائیل ساعت 9 صبح قهوه می نوشید و ساعت چهار عصر جنگ در می گیرد. وضعیت فعلی در حال تغییر است و مذاکرات صلح به جایی نرسیده است. برای همین باید منتظر تحولات بیشتر باشیم تا فرصت های جدیدتری به وجود آیند.»


تهدیدهای جدیدی در برابر اسرائیل به وجود آمده است از جمله افزایش توانایی ها و خبرگی حزب الله در سوریه که به رغم این که در این کشور درگیر شده توانایایی هایش افزایش یافته است.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونسیتی درباره تهدیدهایی که این رژیم در آینده تهدید می کنند، ابراز عقیده کرد: «تغییرات دراماتیک چندانی که بخواهد از سوی ارتش های کلاسیک اسرائیل را تهدید کنند، اتفاق نیفتاده و می توان گفت تهدیدها در این زمینه کاهش یافته است. اما در مقابل تهدیدهای جدیدی در برابر اسرائیل به وجود آمده است از جمله افزایش توانایی ها و خبرگی حزب الله در سوریه که به رغم این که در این کشور درگیر شده توانایایی هایش افزایش یافته است و ما با خبرگی بالای آن مواجه هستیم.

 

همچنین با خطر رو به افزایش قدرت جهادی های جهان در سینا مواجهیم که می توانند حالتی از بی ثباتی به وجود آورند و اگر بنا باشد در سینا از خطوط قرمز عبور کنند ما خود را در وضعیتی متفاوت خواهیم دید. شمار نیروهای جهادی در خاورمیانه بیش از 50 هزار نفر است و این مشکلی اساسی برای ما محسوب می شود چرا که این دشمن در همه جای خاورمیانه انتشار یافته است و همگی برای یک هدف مبارزه می کنند. تهدید موجود در غزه نیز همچنان به قوت خود باقی است ما در همه این مناطق تغییراتی در تدابیر امنیتی خود به وجود آورده ایم اما تهدید به قوت خود باقی مانده است.»

وی در ادامه با تهدید حزب الله مدعی شد، اگر حزب الله بخواهد با ما بجنگد ما لبنان را ده ها سال به عقب خواهیم راند. جنبش مقاومت اسلامی، حماس نیز می فهمد که معنای مبارزه با ما چیست، آنها می دانند که قدرت بازدارندگی ما چقدر است اما شاید دیگر گروه های جهادی چون تا کنون با نیروی دفاعی ما مواجه نشده اند توانایی های ما را درک نکنند.

بنی گانتس تاکید کرد، اسرائیل در حال حاضر نیاز به جبهه ای دارد تا بتواند از خود دفاع کند. این جبهه با همکاری با جامعه جهانی به دست می آید، بدون چنین همکاری ای اسرائیل نمی تواند از پس گروه های جهادی که در همه دنیا منتشر هستند، برآید. ما شیوه و تدابیر امنیتی خود را تغییر داده ایم اما همچنان نمی توانیم از آینده خود و واقعیت هایی که می روند دامنگیر ما شوند، محافظت کنیم.

وی همچنین خواستار بهبود وضعیت هجومی و دفاعی هر دو با هم شد و تاکید کرد که ضرورت دارد سازمان امنیت نظامی قدرتمند باقی بماند برای این که عملیات مبارزه اکنون پیچیده شده و برای رسیدن به پیروزی باید با طرف های متعددی همکاری کرد. 
اخبار سیاست خارجی - دیپلماسی ایرانی

 


ویدیو : ایران در نتیجه مذاکره قوی تر خواهد شد