ایران - توتال تفاهم نامه نفتی امضا کردند : شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه ...


شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه در حضور روسای جمهور دو کشور در پاریس یادداشت تفاهمی به منظور فروش روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت امضا کردند. خبرگزاری مهر: شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه در حضور روسای جمهور دو کشور در پاریس یادداشت تفاهمی به منظور فروش روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت امضا کردند.

 رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و یکی از مدیران ارشد شرکت فرانسوی توتال در حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه یادداشت تفاهم امضا کردند. پاتریک پویان، مدیرعامل توتال و بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز در این مراسم حاضر بودند.

بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست ایرانیان مقیم فرانسه در پاریس که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، گفته بود: ایران با شرکت توتال یک قرارداد امضا خواهد کرد.

در همین حال، پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال اعلام کرده بود که پس از دیدار رؤسای جمهوری ایران و فرانسه در کاخ الیزه، این شرکت فرانسوی با ایران برای خرید نفت خام یک قرارداد امضا می کند.

وی افزوده بود: ما در نظر داریم برای خرید روزانه ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار بشکه نفت خام یک قرارداد با ایران امضا کنیم.

این مقام ارشد شرکت توتال تاکید کرده بود: توتال پیش از این حضور فعالی در ایران داشته است و نسبت به تعهدهای خود وفادار بوده است، واضح است که ما اجرای پروژه های دیگر با ایران را پیش بینی می کنیم اما آنها به گفتگوهای بیشتری نیاز دارد.

جوادی معاون وزیر نفت پیشتر در گفتگو با مهر در خصوص امضای قراردادهای جدید فروش نفت خام ایران به شرکت‌های شل انگلیس و توتال فرانسه، گفته بود: شرکت ملی نفت تاکنون با همه خریداران و مشتریان سنتی خود مذاکره داشته است و محدودیتی به منظور از سرگیری فروش نفت و امضای قراردادهای جدید نفتی با شل و توتال و سایر شرکت‌های نفتی وجود ندارد.


ویدیو : ایران - توتال تفاهم نامه نفتی امضا کردند