ایران به جمع صادرکنندگان بنزین می‌پیوندد : معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: با ...


معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: با وارد سرویس شدن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، ایران به صادر‌کننده بنزین تبدیل می‌شود. خبرگزاری ایسنا: در حالی که پیش از این وعده بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 1394 داده شده بود، هم‌اکنون برخی زمان بهره‌برداری از این پالایشگاه را سال 1395 عنوان می‌کنند که در این زمینه معاون وزیر نفت پیشرفت این پالایشگاه را مطلوب عنوان و تصریح کرد: بنزین توزیعی در کل کشور با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس یورو4 خواهد شد.
عباس کاظمی درباره دلایل تاخیر پی در پی در بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار کرد: این پالایشگاه توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و پیشرفت مطلوبی دارد.
وی با بیان این‌که طرح احداث این پالایشگاه در سه فاز تعریف شده است، گفت: زمان بهره‌برداری از این پالایشگاه را باید از هیات مدیره آن سوال کرد.
معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: با وارد سرویس شدن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، ایران به صادر‌کننده بنزین تبدیل می‌شود.
کاظمی ادامه داد: در سال گذشته با افزایش تولید کمی و کیفی 9 پالایشگاه داخلی میزان واردات بنزین حدود 4.5 میلیون لیتر در روز بوده و این در حالی است که در سال 1392 برای تامین نیاز کشور روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه با تاکید بر این‌که در زمینه تولید بنزین در کشور وضعیت خوبی داریم، خاطر نشان کرد: با به بهره‌برداری رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس بنزین توزیعی در کل کشور یورو 4 خواهد شد و به این منظور خط لوله دوم بندرعباس به تهران در حال ساخت است.
به گفته وی بنزین پالایشگاه خلیج فارس در کشور توزیع می‌شود و بنزین پالایشگاه‌های آبادان و بندرعباس صادر خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا برنامه‌ای برای تبدیل بنزین به یورو 5 دارید، گفت: فعلا برنامه‌ای برای بنزین یورو 5 نداریم ضمن این‌که استاندارد‌های بنزین یورو 5 و یورو 4 به یکدیگر نزدیک است.


ویدیو : ایران به جمع صادرکنندگان بنزین می‌پیوندد