ایران بعد از آمریکا با فرانسه و آلمان هم مذاکره می کند/ اظهارات عراقچی درباره گفت وگو ها :



سفارت ایران در آمریکا , درباره ایران , شعر درباره ایران

 

 اخبار سیاست خارجی - ایران بعد از آمریکا با فرانسه و آلمان هم مذاکره می کند/عراقچی: گفت وگو ها سازنده بود

 یک روز پس از مذاکرات ایران و آمریکا،اخبار منتشر شده از مذاکرات ایران و فرانسه خبر می دهد.

  وزیر خارجه فرانسه  امروز در اظهارنظری از مذاکرات دوجانبه تهران و پاریس درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد ، اما به محل برگزاری این مذاکرات اشاره‌ نکرد.

 مذاکراتی که عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران گفته است محل آن در ژنو خواهد بود. معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه با تأیید دیدار روز چهارشنبه با تیم مذاکره کننده فرانسوی اظهار داشت: "در مذاکرات دو جانبه با فرانسه ، آقای «نیکولاس دوریویر» نماینده جدید فرانسه در مذاکرات با 1+5 حضور خواهد داشت."دوریویر جانشین «ژاک اودیبر» شده است.

به جز فرانسه مقامات آلمان هم درباره توافق هسته ای قرار است مذاکراتی با ایران داشته باشد. قرار است ژرمن ها یکشنبه هفته آینده به تهران بیایند.

«هانس دیتر لوکاس» نماینده آلمان در مذاکرات 1+5 برای شرکت در یک سمینار در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه به تهران سفر می‌کند که با وی مذاکرات دو جانبه‌ای درباره موضوع هسته‌ای نیز برگزار خواهد شد.

مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا روز گذشته دور نخستش برگزار شد.

عراقچی پس از پایان مذاکرات 5 ساعته با تیم آمریکایی و معاون اشتون گفت: "گفتگوها در فضای مثبت و سازنده‌ای برگزار شد." مذاکرات با طرف آمریکایی امروز (سه‌شنبه) ساعت 9 صبح به وقت محلی (11:30 به وقت تهران) ادامه خواهد داشت.

مذاکره کنندگان ایرانی همچنین در حاشیه برگزاری کنفرانس خلع‌ سلاح بین‌المللی در رم با دیپلمات‌های روسی به ریاست سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه و نیز مذاکره کننده ارشد روس، دیدار خواهند کرد.

 اخبار سیاست خارجی - خبر آنلاین


ویدیو : ایران بعد از آمریکا با فرانسه و آلمان هم مذاکره می کند/ اظهارات عراقچی درباره گفت وگو ها