ایران بزرگ‌ترین مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی خاورمیانه‌ست : عضو شورای ...



برندهای معروف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران , لیست شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی , لوازم آرایشی و بهداشتی

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: ایران به عنوان دومین مصرف کننده لوازم آرایشی بهداشتی با رقم حدود ۵ میلیارد دلار در خاورمیانه شناخته می‌شود.

 یدالله سهرابی امروز در جمع خبرنگاران به بیان اینکه سطح سواد سلامت جامعه را باید بالا برد گفت: رسانه‌های گروهی، مطبوعات می‌توانند در این راه با پرداختن به موضوع سلامت اطلاع‌رسانی خوبی داشته باشند.

سهرابی افزود: توافق نامه‌ای با آموزش و پرورش تهیه شده تا با اعزام کار‌شناسان در مدارس به موضوع سلامت به صورت ریشه‌ای و بنیادی پرداخته شود.

وی گفت: متاسفانه برخی از بانوان به مصرف کلسیم دردوران قبل و بعد از بارداری توجه زیادی ندارند و همین امر باعث برخی از بیماری‌ها و عوارض برای کودکان و مادران خواهد شد لذا می‌طلبد مادران سه ماه قبل از اقدام به بارداری مصرف کلسیم را در اولویت قرار دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان کشور با بیان اینکه چاقی مفرط باعث بسیاری بیماری‌هاست اظهار کرد: بررسی و کنترل فشار خون هر چند از گاهی می‌تواند از وقوع خطرات حمله قلبی جلوگیری کند لذا به مردم توصیه می‌شود در مصرف غذای سالم توجه زیادی داشته باشند و در مصرف نوشابه به عنوان سم سیاه و نمک به عنوان سم سفید دقت لازم را داشته باشند.

 سهرابی خاطر نشان کرد: خوشبختانه برخی از آب معدنی‌های موجود در کشور که آلوده به آلاینده‌های شیمیای، میکروبی، فلزات سنگین، نیترات و نیتریت بودند جمع‌آوری شدند و در حال حاضر آب معدنی‌های موجود در بازار مشکلی از نظر بهداشتی ندارند.


اخبار اجتماعی - ایلنا


ویدیو : ایران بزرگ‌ترین مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی خاورمیانه‌ست