ایرانی ها در نوروز رکورد زدند : رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ...


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در دور اول سفرهای نوروزی که شامل پنج روز گذشته می شود، تعداد 15 میلیون و 400 هزار اقامت- شب به صورت تجمیع شده در سراسر کشور به ثبت رسیده است. خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در دور اول سفرهای نوروزی که شامل پنج روز گذشته می شود، تعداد 15 میلیون و 400 هزار اقامت- شب به صورت تجمیع شده در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

مسعود سلطانی فر در گفت و گویی افزود: از این تعداد حدود هفت درصد مسافران در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها، 22 درصد در کلاس های مدارس، 15 درصد در کمپ های اقامتی موقتی که توسط شهرداری ها و هلال احمر ایجاد شده، 20 درصد در خانه های استیجاری و 15 درصد در اماکن مختلفی چون مراکز اقامتی ادارات و خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته اند.

او این آمار را غیر از مسافرانی دانست که در خانه های دوستان و اقوام خود اقامت می کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درباره اقدامات نظارتی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نیز گفت: تا کنون چهار هزار و 200 مورد نظارت صورت گرفته که خدمات بین راهی بیش از چهار هزار نظارت داشته است، از این بین تعدادی از مراکز تذکر کتبی و شفاهی دریافت کرده اند و برخی به دلیل خدمات مطلوبی که داشته اند تشویق شده اند درعین حال تعداد 38 مورد منجر به اقدام قانونی و تعطیلی یا تعلیق موقت شده اند و به وضعیت آنها به زودی رسیدگی می شود.

سلطانی فر به مسافران نوروزی کشور پیشنهاد داد که زمان سفر خود را مدیریت کنند و به هشدارهای ستاد هماهنگی خدمات سفر توجه کنند تا دچار حوادث و مشکلات نشوند.

او همچنین گفت: زمان بازگشت خود را نیز مدیریت کنید تا در روز آخر گرفتار ترافیک محورهای مواصلاتی نشوید. همین طور لوازم ایمنی و تجهیزات خودرو به همراه داشته باشید تا در صورت تغییرات جوی با مشکل جدی روبرو نشوید.


ویدیو : ایرانی ها در نوروز رکورد زدند