ایرانی های کاخ سفید! : فریال گواشیری 31 ساله، منشی شخصی ارشد اوباما، از اهالی ...


فریال گواشیری 31 ساله، منشی شخصی ارشد اوباما، از اهالی کاخ سفید آمریکاست. این سیاستمدار ایرانی، اصالتا کرمانی است و کارش را از کمپین انتخاباتی اوباما آغاز کرد.



هفته نامه چلچراغ - بنفشه چراغی:

فریال گواشیری؛ این اسم را تا به حال نشنیده اید، نه؟

اگر به احتمالی ناچیز، این اسم به گوشتان آشنا می آید، قوی ترین حدس این است که شما یک اینستاگرامر قهار هستید که در اکسپلور کریسمس گذشته، انفجار پست زیر را در اکانت های آمریکایی دیده و با شانس کماکان ضعیف، این اسم ایرانی در کپشن را یادتان مانده است.

ایرانی های کاخ سفید , دختر سفید ایرانی , دانلود فیلم ایرانی

در ادامه حیرت شما برای کشف هویت این ایرانی که باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، اولین هدیه کریسمس سال گذشته اش را در 19 دسامبر 2014 از او دریافت کرده است، باید بگویم آماده باشید تا بیش از پیش بر حیرتتان افزوده شود.

فریال گواشیری 31 ساله، منشی شخصی ارشد اوباما، از اهالی کاخ سفید آمریکاست. این سیاستمدار ایرانی، اصالتا کرمانی است و کارش را از کمپین انتخاباتی اوباما آغاز کرد. در تابستان 2007 در سازمان کل برنامه ریزی و ارتقای اوباما در شیکاگو به فعالیت هایش ادامه داد و بعد از انتخابات به کاخ سفید منتقل شد.

در پنج سال نخست ریاست جمهوری اوباما، خانم گواشیری در شورای امنیت ملی ابتدا مشاور بن رودر، معاون امنیت ملی، بود و سپس مشاور ارشد رئیس ستاد شد. او در تنظیم و برنامه ریزی سفرهای خارجی رئیس جمهور نقشی اساسی و قابل توجه داشت و پس از پنج سال فعالیت در شورا، به عنوان منشی ارشد، اوباما منصوب شد.

گواشیری، بزرگ شده کالیفرنیا و فارغ التحصیل علوم سیاسی دانشگاه ایرواین کالیفرنیا، هم اکنون از منشی های ارشد باراک اوباماست.

میشل اوباما، در مارس 2015 در حضور جمع زیادی از ایرانیان مقیم آمریکا متشکل از امید صافی، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه کارولینای شمالی، گرفته تا فریال گواشیری، نوروز را جشن گرفته و این عید را به همه ایرانیان تبریک گفت. او ضمن تبریکش، از بهره مندی از همه کسانی که این روز را جشن می گیرند، ابراز افتخار و خوشحالی کرد و در این میان از خانم گواشیری هم نام برد. به مناسبت این روز چند سفره هفت سین هم در کاخ سفید چیده شد که فریال گواشیری  تصویر یکی از آن ها را در توییتر خود منتشر کرد.

او هم چنین در تصویر دیگری در حال آموزش دادن نشان مورچه خوار (حرکتی مصطلح به ویژه میان دانشجویان دانشگاه ایرواین، به نشانه پیروزی) به اوباما است، عکسی که به خوبی خبر از صمیمیت اوباما با منشی ارشد ایرانی اش می دهد.

فیلم ایرانی , بک لینک رایگان ایرانی , فیلم جدید ایرانی

به گزارش دیلی پایلوت، سخنرانی اوباما در پنجاهمین جشن فارغ التحصیلی دانشگاه ایرواین، در حضور بیش از 8000 دانش آموخته، اقدام عجیبی بود. او در این سخنرانی نسبت به نسل جوان ابراز امیدواری کرد و گفت آن ها باید به آینده خوش بین باشند.

 این در حالی است که پیش از آن، دانشجویان این دانشگاه بیش از 10000 کارت پستال برای رئیس جمهور فرستاده بودند و خواستار حضور او در جشنشان بوده اند. ولی به گزارش دیلی پایلوت، دلیل اوباما برای این اقدام، خواهش فریال گواشیری از او بوده که برادرش، یکی از هزاران دانش آموخته حاضر در آن جشن بوده است.

به طوری که در این گزارش به نقل از اوباما آمده است: «زوت زوت (صدای مورچه خوار، همان نماد مصطلح دانشگاه ایرواین) گفتن های این چند روزه گواشیری بالاخره کار خودش را کرد، حالا بعد از شنیدن سرود مورچه خوار این دانشجوها بالاخره فهمیدم چرا او همیشه بعد از سلام کردنش به من می گوید: زوت زوت.»
درآمد سالانه فریال گواشیری، به نقل از realclearpolitics در گزارشی تحت عنوان درآمد کارکنان کاخ سفید، سالانه 80,000 دلار است.


والری جارت، از ساکنان دیگر کاخ سفید و از حامیان همیشگی تصمیم ها به نفع ایران است.

بسیاری چنین معتقدند که جارت، متخصص روابط حسنه با ایران است. رفتاری که در نهایت می تواند به دست یابی ایرانی به برنامه هسته ای منجر شود، در شرایطی که آمریکا نتواند هیچ اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد.

در توضیح اینکه جارت از ابتدا چگونه به اوباما نزدیک شد، خودش چنین می گوید که تعریف کردن داستان هایی از سفرهای جوانی شان در ابتدا باب نزدیکی آن ها شده است.

به گزارش از کورتز، جارت معتقد است او و اوباما، انتظارات آمریکای سنتی را رد می کنند. «یکی از دیدگاه های منحصر به فرد ما، ایجاد ارتباطی منحصر به فرد با اسرائیل دموکراتیک است. حتی اگر مورد انتقاد از جانب بقیه دنیا واقع شویم.»

فیلم ایرانی جدید , ای پی ایرانی , آی پی ایرانی

والری جارت، هم چنین در مصاحبه ای با دیوید رمنیک، چنین بیان کرده است: «من و اوباما، نگاهی برای آینده آمریکا داریم که بتوانیم ایالات متحده را در همه دنیا جا بدهیم، نگاهی که با دیدگاه کسانی که تا به حال از آمریکا خارج نشده اند، متفاوت است.»

جارت هم چنین اظهار کرده است که در خلل سفرهایش به آمریکا بیشتر از حس بودن در مرکز دانش و تجربه دنیا، بی طرفی این کشور را حس کرده است.

طبق مارک موجود از بیوگرافی والری جارت در دانشگاه شیکاگو، زمانی که در سال 1955 خدمت سربازی جیمز بومن، پدر والری، تمام شد. او همسرش هیچ یک نتوانستند بیش از پیش تاب تبعیض نژادی های موجود در آمریکا را بیاورند و در نتیجه به ایران رفتند. بومن آن جا به ریاست بیمارستان نمازی شیراز مشغول شد و همسرش هم به تدریس و سوادآموزی کودکان و هم چنین تدریس روان شناسی در دانشگاه وابسته به بیمارستان نمازی پرداخت.

والری تا پنج سالگی اش در شیراز بزرگ شد و پس از آن همراه خانواده اش به آمریکا برگشت.

با این حال او زبان فارسی را به خوبی فرانسوی و انگلیسی روانش، صحبت می کند، چون خودش را از جهاتی ایرانی می داند.

نیویورک تایمز در سال 2011 جارت را خواهر بزرگ تر باراک اوباما خطاب کرد، که باراک و میشل اوباما، در همه تصمیم های مهم و اساسی شان به او تکیه کرده و از او کمک می خواهند.

تبلیغ ایرانی , دیپلماسی ایرانی , گوگل فارسی ایرانی

والری جارت در همه سفرهای کاری و تفریحی و حتی خانوادگی اوباما (حتی سفرهای اخیر آن ها به هاوایی) حضور دارد و چنان چه میشل اوباما در مصاحبه ای ذکر کرده است، مطمئن و نزدیک ترین شخص به آن ها برای هر تصمیم گیری است.

از زمان ورود جارت به کاخ سفید تا به حال، کسی نقش اساسی تر و مهم تر از او برای اوباما نداشته است و کسی به اندازه او به اوباما مشورت نداده است. او دوستی بسیار نزدیکی با این خانواده دارد و حتی شامش را در اتاق غذاخوری خصوصی آن ها می خورد.

میشل اوباما در مصاحبه ای با تایمز گفته است: «برای همه اهالی و کارکنان کاخ سفید، جارت نقش مادری را دارد که بیش از او به کسی اعتماد نمی کنیم.»

این گفته ها و حمایت های همیشگی جارت از ایران، خشم بسیاری را تاکنون برانگیخته است.


ویدیو : ایرانی های کاخ سفید!