ایرانی‌ها چقدر از خارج خرید می‌کنند؟ : وی ادامه داد: سالانه گردشگران ایرانی ...



ایرانی ها چقدر اینترنتی خرید می کنند؟ , ایرانی ها روزانه چقدر با گوشی خود بازی می‌کنند؟ , چقدر از خرید ایرانی ها آنلاین است

وی ادامه داد: سالانه گردشگران ایرانی در کنار مسافرت به کشورهای مختلف اقدام به خرید انواع کالاهای مختلف کرده و درآمد بالایی را نصیب تولید کنندگان خارجی می کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: خریدهای چمدانی سالانه 20 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می کند.

سیدموید حسینی صدر روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: گردشگران ایرانی در سفرهای خود به چین ، هند و کشورهای اروپایی از ساده ترین وسایل همانند شامپو تا وسایل و کالاهای دیگر خریده و وارد کشور می کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: وزرات صنعت ، معدن و تجارت باید در این خصوص وارد عمل شده و با بالا بردن کیفیت کالاهای تولیدی و ارائه کالاهای قابل اعتماد به مردم ، جلوی خروج ارز از کشور را بگیرد.
وی بیان کرد: ورود کالاهای مختلف توسط گردشگران ایرانی به داخل باعث رکود بخش تولید شده و ضربات جبران ناپذیری به تولید کنندگان داخلی می زند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: برای محقق شدن این مهم نخستین گام اعتلا بخشیدن به تولید داخلی ، فرهنگ سازی برای خرید کالای داخلی و مهمتر از همه بالا بردن کیفت محصولات داخلی است.

وی در ادامه به پایین بودن هزینه سفر به کشورهای همجوار به خصوص ترکیه اشاره کرد و گفت: شهرهای مرزی ترکیه مثل وان که با شهرستان خوی هم مرز بوده و شهر ایغدیر که شیعه نشین بوده و با مرز بازرگان هم مرز است ، همه روزه شاهد گردشگران بی شمار ایرانی است در حالی که شهرهای مرزی ایران در همین ناحیه همچنان در محرومیت به سر می برند و درآمدی که باید نصیب استان ، شهر و کشور شود ، به جیب تولید کنندگان خارجی می رود.

وی ادامه داد: سالانه گردشگران ایرانی در کنار مسافرت به کشورهای مختلف اقدام به خرید انواع کالاهای مختلف کرده و درآمد بالایی را نصیب تولید کنندگان خارجی می کنند.

وی با بیان اینکه فروشندگان ایرانی هنوز نتوانسته اند همپای روش های جدید مشتری مداری دنیا حرکت کنند ، اظهار کرد: آنها در این خصوص هیچ دوره ای را نگذرانده اند و به همین علت همواره سود بیشتر و فروش کمتر را الگوی خود قرار داده اند در حالی که شعار امروز دنیا فروش بیشتر و سود کمتر است.

به گزار ش ایرنا ، طبق برنامه پنجم توسعه باید سالانه 20 میلیون گردشگر وارد ایران شود در حالی که تنها سالانه دو میلیون نفر گردشگر وارد ایران می شود و در مقابل میلیونها گردشگر ایرانی در سفر به خارج ، میلیاردها دلار ارز از کشور خارج می کنند.

 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو : ایرانی‌ها چقدر از خارج خرید می‌کنند؟