ایرانی‌ها از کی دندان‌مصنوعی استفاده می‌کنند؟ :   ایرانی‌ها از کی دندان‌مصنوعی ...



چرا ایرانی ها از ایمیل های بومی استفاده نمی کنند؟ , گفته می‌شود 23 میلیون ایرانی از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند و هر کاربر , دندان مصنوعی

 

ایرانی‌ها از کی دندان‌مصنوعی استفاده می‌کنند؟

گذاشتن دندان مصنوعی در ایران از سال 1332 و در بیمارستان امیراعلم آغاز شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، داشتن دندان‌ها سفید و یک‌دست آرزوی هرکسی است. در این میان کسانی که از دوران کودکی به دندان‌ها خود اهمیت نمی‌دادند برای به‌دست‌آوردن دندان‌هات الماس‌گونه، دست‌به دامن دندان‌ها مصنوعی همیشه سفید می‌شوند.

در ایران نیز جایگزینی دندان‌ها مصنوعی به جای دندان‌ها اصلی طرفداران بسیاری دارد و گذاشتن دندان‌ مصنوعی در ایران توسط دکتر فزین در سال 32 اتفاق افتاد.

در این سال، بیمارستان امیراعلم میزبان این اتفاق بود که روزنامه‌ها سال 32 از آن به عنوان یک عمل جراحی تازه و شگفت انگیز یاد می‌کردند. روزنامه‌ اطلاعات در گزارشی که آن سال در روزنامه خود منتشر کرد نوشت:

ظرف یک ساعت تمام دندان‌ها را در‌می‌آورند و به جای آن دندان مصنوعی می‌گذارند. این روزنامه‌می‌نویسد: دکتر فرزین رئیس بخش دندان پزشکی بیمارستان این عمل را انجام داد که یک‌نفر زن را با داروی مخصوص بیهوش کرده کلیه دندان‌ها وی را درآوردند و ساعاتی پس از عمل دندان‌ها مصنوعی را که قبلا ساخته شده بود در دهان وی گذاردند. این زن ربابه رهنما 20 ساله بود. طبق گزارش روزنامه اطلاعات در سال 32 در بیمارستان امیر علم هفته‌ای یک روز چنین عمل جراحی انجام می‌گرفت./نامه نیوز


ویدیو : ایرانی‌ها از کی دندان‌مصنوعی استفاده می‌کنند؟