ایران، دومین کشور پناهنده پذیر در دنیا : مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ...



ایران دومین کشور غمگین دنیا , ایران دومین کشور غمگین جهان , ایران، دومین کشور غمگین جهان

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین کشور پناهنده پذیر در دنیا است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام "عباس اسلامی" پیش از ظهر امروز در آئین روز جهانی پناهنده در کرمان با اشاره به شرایط ناامنی در منطقه اظهار کرد: زیاده‌خواهی و توسعه‌طلبی‌های دشمنان سبب آوارگی مردم از کشور خود شده و امیدواریم جهان عاری از خشونت شود.

وی افزود: مردم یا هم‌دین و هم‌آئین ما هستند و یا در خلقت انسانی مانند ما هستند. همه ما مسلمان هستیم و نباید نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشیم.

اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین کشور پناهنده پذیر در دنیا است، گفت: مسلمانان نباید نسبت به حال یکدیگر بی‌تفاوت باشند.

وی با تاکید براینکه روز جهانی پناهنده برای جامعه بین‌المللی مسئولیتی ایجاد می‌کند که به مشکلات پناهندگان بیشتر توجه کند، اظهار کرد: لازم است جوانان مهاجر، اعم از پسر و دختر از فرصت‌های تحصیلی و تعلیمی فراهم شده ،استفاده کنند و در راه کسب دانش تخصصی تلاش زیادی داشته باشند.

در این مراسم "شمس الدینی" مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استان کرمان گفت: بیش از ۷ میلیون نفر از ملت افغانستان پناهنده کشورهای جهان هستند و بیشترین آمار پناهندگی جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: روز جهانی پناهندگان فرصتی برای تبادل تجربیات اتباع خارجی و آشنا شدن با مشکلات آنان است.

شمس‌الدینی تصریح کرد: روز جهانی پناهنده، روزی است که باید به جهانیان یادآوری شود، میلیون‌ها انسان پناهنده که مجبور به ترک خانه خود شده‌اند، با چه مشکلاتی روبرو هستند.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو : ایران، دومین کشور پناهنده پذیر در دنیا