ایده مایکروسافت برای مقابله با رقیبان : مایکروسافت به دنبال برنامه ای برای ...


مایکروسافت به دنبال برنامه ای برای سازگاری ویندوز موبایل 10 با اپلیکیشن‌های دو سیستم عامل اندروید و آی اُ اس است. خبرگزاری ایسنا: مایکروسافت به دنبال برنامه ای برای سازگاری ویندوز موبایل 10 با اپلیکیشن‌های دو سیستم عامل اندروید و آی اُ اس است.

پس از ماه‌ها شایعات شرکت مایکروسافت در حال رونمایی از برنامه‌های خود در زمینه اپلیکیشن‌های موبایلی ویندوز 10 است.

در شرایطی که این شرکت در حال سرمایه گذاری برای تقلید از اپلیکیشن‌های اندرویدی بود، اما ظاهرا راهکار دیگری برای مقابله با سیستم عامل گوگل پیدا کرده که به سازندگان اپلیکیشن این امکان را می‌دهد که کدهای خود را روی ویندوز 10 نیز اجرا کنند.

بدین ترتیب سازندگان اپلیکیشن‌های اندروید و آی اُ اس قادر خواهند بود، نرم افزارها و بازیهای خود را به طور مستقیم روی ویندوز اجرا کنند و مایکروسافت این کار را با دو کیت توسعه نرم افزاری انجام خواهد داد.

مایکروسافت برای سازگازی ویندوز با اپلیکیشن‌های اندرویدی، سازندگان نرم افزار را قادر می‌سازد از کدهای جاوا و C++ روی ویندوز 10 استفاده کنند و برای سازگاری با آی اُ اس، توسعه دهندگان می‌توانند از کد C استفاده کنند.

تری میرسون از شرکت مایکروسافت در گفت‌وگو با ورج گفت: ما می‌خواهیم سازندگان اپلیکیشن از کدها و مهارت‌های کنونی برای شروع ساخت اپلیکیشن‌های ویندوزی و توسعه آنها استفاده کنند.

وی افزود: این ایده ساده است، بطوریکه بدون نیاز به اینکه توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها را مجددا برای ویندوز بسازند، می‌توان از آنها روی ویندوز 10 استفاده کرد.


ویدیو : ایده مایکروسافت برای مقابله با رقیبان