ایده‌های برای نقاشی آشپزخانه : نقاشی آشپزخانه به‌صورت تك‌رنگ ایده جالبی است ...


نقاشی آشپزخانه به‌صورت تك‌رنگ ایده جالبی است كه سبب می‌شود آشپزخانه بسیار ساده و شیك به چشم بیاید. در چنین مواردی استفاده از رنگ‌های خنثی از قبیل بژ، سفید و نسكافه‌ای بسیار مناسب است



ایده هایی هوشمندانه برای آشپزخانه , ایده برای آشپزخانه کوچک , ایده برای چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه یكی از قسمت‌های مهم در هر خانه است و رنگ در آشپزخانه همانقدر مهم است که در قسمت‌های دیگر خانه اهمیت دارد. درمورد نحوه استفاده از رنگ در آشپزخانه ایده‌های زیادی وجود دارد كه البته ابتكار و خلاقیت شما نیز در زمینه هرچه بهتر كردن آن موثر است. اگر تصمیم دارید حال و هوای آشپزخانه‌تان را تغییر دهید توصیه‌های كارشناسان منزل می‌تواند به شما كمك كند:

اگر مساحت آشپزخانه شما کوچک است، از رنگ‌های روشن‌ استفاده كنید تا فضا بزرگ‌تر به‌نظر برسد. رنگ‌های ایده‌آل برای تمام آشپزخانه‌ها بیشتر در گروه رنگ‌های گرم هستند؛ مانند رنگ زرد کم‌رنگ، لیمویی، کرم، زردآفتابی، پرتقالی، هلویی، قرمز مایل به قهوه‌ای، قرمز اخرایی، آلبالویی و... كه در یك آشپزخانه كوچك می‌توانید از طیف‌های روشن رنگ‌های نام برده استفاده كنید.

اگر آشپزخانه شما خیلی بزرگ است و تمایل دارید مقداری كوچك‌تر به‌نظر برسد تا احساس حاكم بر آن یك احساس گرم و صمیمی باشد؛ در این صورت توصیه می‌كنیم یكی از دیوارهای آشپزخانه را با یك رنگ تیره نقاشی كنید تا فضای آشپزخانه كمی كوچك‌تر به‌نظر برسد.

نقاشی آشپزخانه به‌صورت تك‌رنگ ایده جالبی است كه سبب می‌شود آشپزخانه بسیار ساده و شیك به چشم بیاید. در چنین مواردی استفاده از رنگ‌های خنثی از قبیل بژ، سفید و نسكافه‌ای بسیار مناسب است زیرا این رنگ‌ها به‌راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شوند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی از هر رنگ وسیله و لوازمی در آشپزخانه خود استفاده كنید.

اگر می‌خواهید به آشپزخانه جلوه‌ای غیرمتعارف دهید؛ از یك رنگ زمینه و از رنگ متضاد دیگر روی آن استفاده كنید. مثلا از رنگ آبی برای زمینه و از رنگ قرمز برای طرح‌های روی دیوار بهره گیرید. چنین ایده‌ای جلوه‌ای نشاط‌آور و محرك به آشپزخانه می‌بخشد.

برای تحول در جلوه آشپزخانه خود، از هنر پتینه (استنسیل) استفاده کنید. این كار جلوه‌ای متمایز  به آشپزخانه‌تان می‌دهد.

نكات مهم:

قبل از اینكه در خصوص نحوه و سبك نقاشی آشپزخانه خود تصمیم بگیرید مشخص كنید كه چه توقعی از دكوراسیون آشپزخانه‌تان دارید. همچنین بودجه خود را در نظر بگیرید.

رنگ دكوراسیون دیگر قسمت‌های خانه تاحدودی تعیین كننده رنگ آشپزخانه شماست. فراموش نكنید كه رنگ آشپزخانه نباید با رنگ دكوراسیون دیگر فضاها تفاوت چشمگیری داشته باشد.

اندازه آشپزخانه در رنگ و نحوه نقاشی آن بسیار مهم است. به‌عنوان مثال، رنگ‌های گرم و تیره یا طرح‌های شلوغ كاشی برای آشپزخانه‌های كوچك مناسب نیست.


ویدیو : ایده‌های برای نقاشی آشپزخانه