ایجاد ‌آیکن نمایش دسکتاپ :       اگر از شیوه جدید نمایش دسکتاپ در ویندوز7 ...



 

 

اجرای سریع‌تر دستورات خط فرمان با ایجاد شورتکات در دسکتاپ , نمایش عکس در دسکتاپ , ایجاد شورتکات از صفحه فایرفاکس روی دسکتاپ

 

اگر از شیوه جدید نمایش دسکتاپ در ویندوز7 راضی نیستید و دوست ندارید ماوس را به گوشه صفحه بکشید تا دسکتاپ را ببینید، راه‌حل ساده است، کافی است این ترفند کوچک را دنبال کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب ویندوز اکس‌پی این بود که آیکنی داشت که با یک کلیک همه پنجره‌ها را Minimize می‌کرد، اما در ویندوز7، به‌خصوص اگر دو مانیتور داشته باشید که هر کدام هم 22اینچ قطر داشته باشند، آن‌موقع یک سفر دریایی برای انتقال ماوس به گوشه تصویر باید ترتیب داد!

روی دسکتاپ کلیک‌راست کنید و یک سند متنی ساده بسازید.

نام آن را ShowDesktop.exe بگذارید و پیغام هشدار بعدی را تائید کنید. سپس روی فایل اجرایی exe کلیک‌راست کرده و آن را Pin to Taskbar کنید. حالا آیکن Show Desktop خود را ایجاد کنید، پس از این‌ که یک فایل متنی ساختید، می‌توانید از این کد به‌عنوان تقلب استفاده کنید:

[Shell]

Command=2

IconFile=explorer.exe,3

[Taskbar]

Command=ToggleDesktop

 

حال آن را به ‌نام ShowDesktop.scf ذخیره کرده و در فولدر زیر بگذارید:‌

 

C:\Users\computername\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch \ User Pinned\TaskBar

 

روی ShowDesktop.exe کلیک راست کرده و سپس Properties را انتخاب کنید. مقدار زیر را در تب Shortcut و فیلد Target قرار دهید:‌

 

C:\Users\computername\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch \ User Pinned\TaskBar\Show Desktop.scf

 

حال که آیکن به تسک‌بار منتقل شد، می‌توانید به هر جا که فکر می‌کنید مناسب است منتقلش کنید. البته بهتر است آیکن آن را به شکل بهتری تغییر دهید.
منبع:jamejamonline.ir


ویدیو : ایجاد ‌آیکن نمایش دسکتاپ