ایالات متحده هدف موشک های کره شمالی : کره شمالی روز پنج شنبه اعلام کرد که آزمایشات ...


کره شمالی روز پنج شنبه اعلام کرد که آزمایشات هسته ای و موشکی خود را بر روی ایالات متحده انجام خواهد داد و بدین ترتیب تهدیدهای خود را علیه کشوری که آن را "دشمن قسم خورده" خود نامیده است، چند گام جلوتر برد.         پادشا:کره شمالی روز پنج شنبه اعلام کرد که آزمایشات هسته ای و موشکی خود را بر روی ایالات متحده انجام خواهد داد و بدین ترتیب تهدیدهای خود را علیه کشوری که آن را "دشمن قسم خورده" خود نامیده است، چند گام جلوتر برد.

به گزارش پادشا،  این خبر یک روز پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با حمایت ایالات متحده مبنی بر محکوم کردن و تحریم کره شمالی به خاطر پرتاب موشک در ماه دسامبر و تخلف از ممنوعیت این اقدام، توسط هیئت نظامی ارشد کره شمالی اعلام شد.

بنابر گزارش آژانس خبری ملی KCNA، کمیسیون امنیت ملی کره شمالی گفته است: «ما پنهان نمی کنیم که ماهواره های مختلف و موشک های دوربردی که پرتاب می کنیم و آزمایش هسته ای عظیمی که انجام خواهیم داد بر روی ایالات متحده هدفگیری شده اند.»

کره جنوبی و دیده بانان دیگر بر این باورند که کره شمالی از لحاظ فنی برای آزمایش هسته ای سوم آمادگی لازم را دارد و تصمیم شروع این آزمایش با رهبر این کشور یعنی کیم جونگ-اون است. او در ماه دسامبر هم علیرغم تحریم های سازمان ملل، دستور پرتاب موشک را صادر کرد.

ایالات متحده آمریکا , ایالات متحده آمریکا مناطق دیدنی , انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا

چین، متحد دیپلماتیک اصلی کره شمالی، با قطعنامه سازمان ملل با پشتوانه ایالات متحده، موافقت کرد و پس از دو آزمایش هسته ای دیگر پیونگ یانگ در سال های 2006 و 2009 هم از قطعنامه های این سازمان حمایت کرده بود.

اعلامیه پنج شنبه کره شمالی به منزله چالش بزرگی برای پکن است؛ زیرا قرار است در ماه مارس شی جینگ پینگ سکان اداره این کشور را به عهده بگیرد.

کره شمالی پیشنهادهای مذاکرات شش جانبه با هدف کنترل ظرفیت هسته ای اش را رد کرده است.

کی جیان، کارشناس مسائل کره شمالی در دانشگاه شانگهای اظهار می دارد: «بعد از همه این سالها و مذاکرات شش جانبه متعدد می بینیم که تأثیر و نفوذ چین بر کره شمالی در واقع بسیار محدود است. همه کاری که چین می تواند بکند این است که سعی کند کره را قانع کند که تهدیدهایش را اجرا نکند.»

تحلیلگران می گویند کره شمالی در ماه فوریه که کره جنوبی آماده می شود تا رئیس جمهور جدید و امتحان نشده ای منصوب کند، آزمایش خود را انجام خواهد داد یا اینکه در شانزدهم فوریه، سالروز تولد رهبر سابق کره، کیم جونگ-ایل، انفجار هسته ای خود را اجرا خواهد کرد.

لی سونگ-یول، پژوهشگر ارشد مؤسسه مطالعات یکپارچگی اوها در سئول، می گوید: «کره شمالی احساس می کند که چین با موافقت با آخرین قطعنامه سازمان ملل، به آن خیانت کرده است و حتی ممکن است با این اعلامیه چین را هم هدف قرار داده باشد.» به گزارش پادشا، روز پنج شنبه با اعلامیه کره شمالی، واشنگتن از کره شمالی خواست که آزمایش سوم خود را اجرا نکند.

گلین دیویس، کاردار ارشد ایالات متحده برای دیپلماسی کره شمالی، در سئول، پایتخت کره جنوبی اظهار داشت: «اینکه کره شمالی آزمایش خود را انجام بدهد یا ندهد بر عهده خودش است. ما امیدواریم که این کار را نکند. از آنها می خواهیم که این کار را نکنند. اکنون زمان افزایش تنش در شبه جزیره کره نیست.»

ساخت موشک و فن آوری هسته ای در کره شمالی از زمان تحریم های ناشی از آزمایشات هسته ای سال های 2006 و 2009 ممنوع شده بود.

یکی از مقامات نظامی کره جنوبی گفته بود که نگرانی کنونی آنها این است که پیونگ یانگ بتواند برای اولین بار با استفاده از اورانیوم غنی شده و باز کردن راهی برای ساخت بمب، آزمایش هسته ای سوم خود را اجرا کند.

آزمایش هسته ای سال 2006 کره شمالی با استفاده از پلوتونیوم معادل یک کیلوتون TNT بود – در مقایسه با 13 کیلوتون برای بمب هیروشیما – و سازمان مرکزی اطلاعات ایالات متحده برآورد می کند که آزمایشات سال 2009 تقریباً با استفاده از دو کیلوتون بود.

تخمین زده می شود که کره شمالی مواد شکاف پذیر کافی برای حدود یک دوجین کلاهک پلوتونیومی را داشته باشد، هر چند که تخمین ها متفاوتند و گزارشات وزارت اطلاعات اشاره می کنند که این کشور در حال غنی سازی اورانیوم برای تکمیل این ظرفیت بوده است و برای ساخت بمب آماده شده است.

به گزارش پادشا، طبق برآوردهای مؤسسه علوم و امنیت بین المللی در اواخر سال 2012، اگر کره شمالی از یک سانتریفیوژ در نیروگاه هسته ای یونگ بیون برای غنی سازی اورانیوم استفاده کرده باشد، اورانیوم کافی برای 21 تا 32 سلاح هسته ای را دارد.

کره شمالی هیچ چهارچوب زمانی برای اجرای آزمایش خود اعلام نکرده است و در واکنش به اقدامات سازمان ملل و ایالات متحده که آنها را دشمن خود می داند، اغلب از واژگان تند و خشنی استفاده می کند.

به نظر نمی رسد که موشک های دوربرد آن تا قلمرو اصلی ایالات متحده برسند و به نظر نمی رسد که این کشور فن آوری سوار کردن کلاهک هسته ای بر روی یک موشک دوربرد را داشته باشد.

اعلامیه خصم آمیز روز پنج شنبه کره شمالی همه امیدهای باقی مانده مبنی بر اینکه کیم جونگ-اون سی ساله مسیری متفاوت با پدرش کیم جونگ-ایل در پیش بگیرد را از بین برد.

کمیسیون مذکور اعلام کرده است: «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که مفز متفکر آن ایالات متحده است، سیاست خصمانه خود با جمهوری خلق دمکراتیک کره (کره شمالی) را به خطرناک ترین مرحله اش رسانده است.»


ویدیو : ایالات متحده هدف موشک های کره شمالی