اولین مصاحبه روحانی با یک تلویزیون آمریکایی: لحن نامه اوباما مثبت و سازنده بود(+عکس) :



اولین مصاحبه روحانی با یک تلویزیون آمریکایی: لحن نامه اوباما مثبت و سازنده بود(+عکس)

روحانی در گفت و گو با شبکه آمریکایی NBC تاکید کرد که دارای اختیارات کامل برای مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 است/من معتقدم رهبران در همه کشورها باید منافع ملی خود را درک کنند و تحت تاثیر گروه های فشار قرار نگیرند. من امیدوارم در آینده(روابط با آمریکا) شاهد چنین فضایی نباشیم."

 حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در آستانه سفرش به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد، در گفت و گو با شبکه آمریکایی NBC تاکید کرد که دارای اختیارات کامل برای مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 است.

 روحانی با تاکید بر اینکه هدف ایران از توسعه برنامه های هسته ای خود دست یابی به سلاح اتمی نیست، افزود که مشکل گفت و گوهای هسته ای تنها از جانب ایران نیست.

روحانی با تاکید بر اینکه هم اکنون فضا برای حل مسالمت آمیز گره پرونده هسته ای فراهم شده است، در پاسخ به سوال "آن کوری" خبرنگار ان بی سی در مورد اینکه چه زمانی ایران تصمیم می گیرد تا سلاح هسته ای بسازد، گفت:" ایران تحت هیچ شرایطی به دنبال ساخت هیچ نوع سلاح کشتار جمعی از جمله سلاح هسته ای نیست. ما هیچ گاه به دنبال ساخت سلاح هسته ای نبودیم و از این پس نیز نخواهیم بود. ما تنها به دنبال انرژی صلح آمیزهسته ای هستیم."

روحانی درباره متن نامه اوباما که اخیرا برای او ارسال شده است گفت:" از نظر من لحن نامه مثبت و سازنده بود. 

رییس جمهور با اشاره به اهمیت گام های کوچک برای ساخت رابطه در آینده تاکید کرد:" من معتقدم رهبران در همه کشورها باید منافع ملی خود را درک کنند و تحت تاثیر گروه های فشار قرار نگیرند. من امیدوارم در آینده(روابط با آمریکا) شاهد چنین فضایی نباشیم."

 

نامه پسر شش ساله آمریکایی به اوباما , نامه احمدی نژاد به اوباما , اولین هفته‌نامه اختصاصی استارت‌آپ‌ها
روحانی در حال مصاحبه با خبرنگار ان بی سی در پاستور

روحانی در ادامه درباره بحران سوریه تاکید کرد که ایران تابع نظر و رای مردم سوریه است و به کار گیری سلاح های کشتار جمعی از سوی هر کس در سوریه را محکوم می کند.

رییس جمهوری با اشاره به تلاش های ایران برای به توافق رسیدن روسیه و آمریکا در جریان بحران سوریه افزود:"ما دولت سوریه نیستیم. ما فقط یکی از کشورهای منطقه هستیم که به دنبال صلح و ثبات و از بین رفتن سلاح‌های کشتارجمعی هستیم."

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار آمریکایی درباره اینکه آیا او متوقف شدن حمله آمریکا به سوریه را نشانه ضعف دولت واشنگتن می داند ، تاکید کرد:"ما جنگ را نشانه ضعف می‌دانیم. هر دولتی که تصمیم به صلح بگیرد، به آن با نگاه احترام به صلح می‌نگریم."

روحانی تاکید کرد که رای مردم ایران به او در انتخابات 24 خرداد نشانه ای از گرایش مردم ایران به میانه روی بود.

این نخستین مصاحبه روحانی با یک شبکه آمریکایی پس از انتخابش به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران است.

 

متن نامه احمدی نژاد به اوباما , نامه روحانی , نامه علی مطهری به روحانی

عصر ایران

 


ویدیو : اولین مصاحبه روحانی با یک تلویزیون آمریکایی: لحن نامه اوباما مثبت و سازنده بود(+عکس)