اولین دیدار اوباما با پاپ در واتیکان :   اخبار بین الملل - اولین دیدار اوباما ...



در اولین دیدار چه بگوییم , دیدار اوباما و ترامپ , در اولین دیدار چه بپوشیم

 

اخبار بین الملل - اولین دیدار اوباما با پاپ در واتیکان

رئیس جمهوری آمریکا امروز (پنجشنبه) برای اولین بار در واتیکان با پاپ فرانسیس دیدار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار و با وی درباره کاهش نابرابری‌ها بحث وگفت‌وگو کرد.

اظهارات ریشه‌ای پاپ فرانسیس درباره "بت پول" باعث ایجاد وجهه‌ای مارکسیستی از وی نزد برخی پروستان‌های فوق العاده محافظه کار شد.

اوباما که خود پروتستان است، جایگاه مهم و با ارزش اعتقاد خود را یادآور شد و گفت: من بسیار تحت تاثیر سخنان پاپ قرار گرفتم چرا که وی کسی است که آموزش‌های مسیحیت را تجلی می‌کند.

اوباما پیشتر به نشریه "کوریره دلاسرا" گفته بود که آمدن او برای گوش سپرده به پاپ است که تفکرات وی برای فائق آمدن بر مساله فقر بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد: من به روم آمده‌ام تا به سخنان پاپ فرانسیس گوش کنم.

وی گفت: پاپ ما را به چالش می‌کشد. او عمیقا از ما می‌خواهد تا به یاد افراد، خانواده‌ها و فقرا بیفتیم و از ما دعوت می‌کند تا به کرامت بشر فکر بکنیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به دیدارهای خود با همتای ایتالیایی خود، جیورجیو ناپولیتانو، و ماتئو رنزی، نخست وزیر این کشور اشاره کرد.

به گفته کاخ سفید، در واتیکان باراک اوباما با پاپ فرانسیس در مورد "تعهدات مشترکشان در مبارزه با افزایش نابرابری" صحبت خواهند کرد.

بن رود، معاون مشاور امنیت ملی اوباما اعلام کرد، همچنین بحران‌های خاورمیانه، محیط زیست، مهاجرت میان آمریکای لاتین و آمریکای شمالی مسائلی هستند که مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

پاپ فرانسیس در ماه ژانویه در "راهپیمایی ملی برای زندگی" علیه سقط جنین شرکت کرد. 

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو : اولین دیدار اوباما با پاپ در واتیکان