اولین دختر ایرانی در فینال المپیک +عکس : الهه احمدی اولین دختر ایرانی است که ...


الهه احمدی اولین دختر ایرانی است که توانسته در فینال برای کسب مدال در المپیک رقابت کند. خبرآنلاین: الهه احمدی اولین دختر ایرانی است که توانسته در فینال برای کسب مدال در المپیک رقابت کند.

الهه احمدی در رشته تفنگ بادی به رتبه ششم المپیک دست یافت در رشته ای که ورزشکار چینی مدال طلا را از آن خود کرد. الهه احمدی که نخستین بار در تاریخ ورزش ایران در رشته بانوان به جمع فینالیست های یک رشته ورزشی در المپیک رسیده بود در نهایت از میان 8 ورزشکار در پله ششم ایستاد. احمدی که رقابتی سخت را با رقیبان چینی داشت در 4 تیر آخر خود ، کنترلش را از دست داد و نتوانست روی سکو برود . او در نهایت در فینال با کسب امتیاز 499.1 به رتبه ششمی رسید. در این رشته ورزشکار چینی اول شد ، مدال نقره را لهستانی ها بردند و مدال برنز هم به دیگر نماینده چینی رسید و این در حالی بود که احمدی در 5 شلیک اولش از این دو ورزشکار چینی نتایجی بهتر را بدست آورده بود اما در نهایت با امتیاز 102.1 از راند فینال نتوانست اولین بانوی مدال آور ایران در المپیک لقب بگیرد.

اولین دختر و پسر ایرانی که با کریس رونالدو سلفی گرفتند , سلفی اولین دختر ایرانی با رونالدو , دختر 18 ساله ایرانی قهرمان المپیک

عنوانی که تنها چند لحظه با آن فاصله داشت. مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در این باره می گوید:« همین که احمدی توانسته تا اینجا پیش بیاید نوعی تاریخ سازی است. قبل از او کسی این قدر به مدال بانوان المپیک برای کشورمان نزدیک نبوده. اگرچه این بار مدالی بدست نیاوردیم ولی هنوز ورزشکاران ما در رشته ای دیگر هم برای مدال رقابت دارند. امیدوارم بچه های ما این سد را بشکنند و مدال آور شوند.»

دختر ایرانی , عکس دختر ایرانی , اسم دختر ایرانی


ویدیو : اولین دختر ایرانی در فینال المپیک +عکس