اوج نارضایتی ایرانی ها از خودروهای داخلی : مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت ...


مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: بیشترین نارضایتی مشتریان از خودروهای داخلی مربوط به رگلاژ نبودن در خودروها بوده است. خبرگزاری ایسنا: مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: بیشترین نارضایتی مشتریان از خودروهای داخلی مربوط به رگلاژ نبودن در خودروها بوده است.

اسماعیلیان در دومین نشست تخصصی صنعت خودرو اظهار کرد: بیشترین نارضایتی مشتریان از خودروهای داخلی در حوزه بدنه خودرو بوده است.

وی با بیان این‌که مشتریان در 10 سال اخیر بیشترین نارضاتی از رگلاژ نبودن در خودروها داشته‌اند خاطرنشان کرد: بیشترین میزان رضایت مندی مشتریان نیز مربوط به لوازم ایمنی داخل خودرو و عملکرد فرمان بوده است.

مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد:‌ روند رضایت‌مندی مشتریان از فروش و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی تا سال 1391، صعودی بود اما از آن زمان تاکنون به دلیل آن‌که پس از تحریم تولید برخی خودروهای با کیفیت متوقف و برخی قطعات با کیفیت نیز وارد کشور نشد، رضایت‌مندی مشتریان برای سه دوره متوالی نزولی بوده است.

وی افزود: 0.1 درصد مشتریان صنعت خودرو جزو مشتریان مطلقا ناراضی هستند که همواره کیفیت خودروهای داخلی را پایین‌تر از نقطه مطلوب آن می‌دانند.

اسماعیلیان با بیان این‌که شاخص رضایت مشتریان براساس کیفیت فروش و خدمات پس از فروش خودروسازان تعیین می‌شود، تصریح کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته، هر چه رضایت‌مندی مشتریان از خدمات فروش کاهش یابد به میزان 0.3 درصد رضایت آن‌ها از کیفیت خودروها کاهش خواهد یافت حتی اگر این کاهش کیفیت در واقعیت رخ نداده باشد.

معاون پشتیبانی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خاطرنشان کرد: در ایران در سه ماهه اول تحویل خودرو به مشتری، 5.5 ایراد از سوی مشتری در خودرو شناسایی می‌شود در حالی که استاندارد این شاخص در سطح بین المللی 1.5 تا 2 ایراد است.

به گفته وی، سالانه با بیش از یک میلیون نفر مشتریان صنعت خودرو در حوزه‌های فروش و خدمات پس از فروش مصاحبه شده و براساس نتایج این نظرسنجی‌ها گزارش رضایت‌مندی مشتریان از صنعت خودرو منتشر می‌شود.


ویدیو : اوج نارضایتی ایرانی ها از خودروهای داخلی