اوباما: انتقادها علیه توافق ایران افتضاح و مضحک است / سخنان برخی جمهوریخوهان مثل دونالد ترامپ مبتذل شده :



سخنان باراک اوباما درباره لغو تحریم ها علیه ایران , پاسخ اوباما به سخنان ضد اسلامی دونالد ترامپ , آیا دونالد ترامپ برای ایران خطر دارد ؟

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه در اتیوپی از لحن تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت رای دهندگان آمریکای شایسته بیش از این ها هستند.

اوباما با انتقاد از اظهار نظرهای « افتضاح آمیز» شمار زیادی از نامزدها از جمله دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت :« ما فرهنگی برقرار کرده ایم که نه مناسب بحث سالم و نه تصمیمات سیاسی خوب است. آمریکایی ها شایسته بهتر از اینها هستند.»

رئیس جمهوری آمریکا که آخرین دوره ریاست جمهوری خود را سپری می کند گفت:« اظهار نظرهای شمار زیادی از نامزدها از جمله دونالد ترامپ و مایک هاکلبی نامزدهای جمهوریخواهان حملات افتضاح آوری است که در حیات سیاسی آمریکا شکل بیش از حد پیش پا افتاده و مبتذلی به خود گرفته است.»

به گفته اوباما ،‌اظهارات هاکلبی که گفته است توافق تاریخی مربوط به برنامه هسته ای ایران، اسرائیلی ها را به «درهای کوره های آدم سوزی» نزدیک کرده است ، در چارچوب « یک گرایش عمومی » جا می گیرد و «اگر آن را خیلی غم انگیز ندانیم باید آن را مضحک تلقی کنیم .»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با ابراز تاسف از سخنان « افتضاح آمیز» دونالد ترامپ که گفته است جان مک کین سناتور جمهوریخواه که در ویتنام اسیر بوده است قهرمان نیست ،‌از اینکه تنظیم کنندگان این سخنان « رهبران حزب جمهوریخواه هستند» ابراز تاسف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت :« آمریکای کنونی به این نوع رهبران نیازی ندارد و من فکر نمی کنم هیچ کس چه دموکرات ، جمهوریخواه و یا مستقل ، خواستار این رهبران باشند.»

وی افزود: 99 درصد کشورهای جهان با توافق هسته ای موافقند، علتش هم این است که توافق خوبی است و من هنوز استدلال جدی در این مورد نشنیدم.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو : اوباما: انتقادها علیه توافق ایران افتضاح و مضحک است / سخنان برخی جمهوریخوهان مثل دونالد ترامپ مبتذل شده