اهمیت تغذیه در دوران بارداری : تغذیه باید حاوی تمام مواد مورد نیاز برای رشد ...


تغذیه باید حاوی تمام مواد مورد نیاز برای رشد و نمو جنین باشد. یک رژیم غذایی مناسب و کامل شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی، نقش بسیار مهمی در سلامتی مادر و جنین خواهد داشت. مهمترین مواد مغذی كه احتمال كمبود آنها وجود دارد عبارتند از: اسید فولیك، كلسیم، آهن. تغذیه دوران بارداری , تغذیه در دوران بارداری , تغذیه دوران بارداری برای زیبایی نوزاد
از بهترین کارهایی که مادر می تواند در دوران بارداری و شیردهی رای فرزندش انجام دهد توجه به تغذیه صحیح است.  این تغذیه باید حاوی تمام مواد مورد نیاز برای رشد و نمو جنین باشد. یک رژیم غذایی مناسب و کامل شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی، نقش بسیار مهمی در سلامتی مادر و جنین خواهد داشت. مهمترین مواد مغذی كه احتمال كمبود آنها وجود دارد عبارتند از:  اسید فولیك، كلسیم، آهن.
تغذیه دوران بارداری سه ماهه اول , تغذیه دوران بارداری ماه به ماه , تغذیه دوران بارداری هفته به هفته
 اسید فولیك از ویتامین های محلول در آب است كه برای تشكیل لوله عصبی جنین و همچنین برای جلوگیری از بروز كم خونی ضروری است. كمبود این ویتامین سبب بروز نواقصی در سیستم عصبی جنین می گردد.

تغذیه در دوران بارداری هفته به هفته , تغذیه مادر در دوران بارداری , تغذیه صحیح مادر در دوران بارداری

آهن از جمله مواد معدنی بسیار مهم برای خانم های باردار است، این عنصر برای خون سازی دارای نقشی اساسی بوده و كمبود آن با بروز بسیاری از مشكلات در دوران بارداری از جمله تولد نوزاد كم وزن، ضعف و خستگی مادر، بروز كم خونی شدید و ... ارتباط مستقیم دارد.

تغذیه دوران بارداری نوآورد , راهنمای تغذیه در دوران بارداری , بهترین تغذیه در دوران بارداری
ویتامین A ازجمله ویتامین هایی است كه علاوه بر نقش داشتن در بینایی، تولید مثل و عملكرد مناسب سیستم ایمنی در تقسیم سلولی، تشكیل و رشد اسخوان و دندان، نقش مهمی ایفا می كند. بنابراین كمبود آن می تواند سبب نقائص جنینی شود.

تغذیه در دوران بارداری نوآورد , تغذیه مناسب در دوران بارداری , تغذیه در دوران بارداری از نظر قران

روی نیز یکی دیگر از مواد معدنی مهم است که كمبود آن در دوران بارداری سبب ایجاد اختلال در رشد و تكامل جنین و تولد نوزاد کم وزن می شود. میزان نیاز به این عنصر در دوران بارداری به 25 میلی گرم در روز می رسد و این در حالی است كه میزان نیاز به آن قبل از بارداری 15 میلی گرم در روز است.
تغذیه دوران بارداری آوای سلامتی , تغذیه مناسب دوران بارداری , اهمیت کلسیم در دوران بارداری

مولتی پریناتال نیچرمید یک مولتی ویتامین- مواد معدنی کامل بوده که اختصاصاً برای خانم های باردار و مادران شیرده فرموله شده است.
دانلود نرم افزار تغذیه و رژیم درمانی دوران بارداری , بهترین متخصص تغذیه و رژیم درمانی برای دوران بارداری , تاثیر تغذیه مادر در دوران بارداری بر روی صفات ژنتیک فرزند

محصول مولتی پریناتال نیچرمید هضم و جذب آسان و راحتی دارد، علاوه بر آن تمام ویتامین A موجود در این محصول به فرم بتاکاروتن (100% پیش ساز ویتامین A) است که خطراتی کمتری برای جنین دارد.
این محصول حاوی 25 میلی گرم روی مطابق با نیاز دوران بارداری برای رشد و تکامل جنین است، همچنین این محصول حاوی 27 میلی گرم آهن  مطابق نیاز مادر در دوران بارداری و به فرم فومارات است، که از کم خونی مادر جلوگیری کرده و عوارض گوارشی بسیار کم و جذب بسیار بالایی دارد. 800 میلی گرم اسیدفولیک موجود در این محصول نیز مطابق با نیاز مادران باردار و شیرده است.

مصرف روزی یک عدد از این محصول نیاز روزانه مادر باردار به روی، آهن، اسیدفولیک و سایر ریز مغذی ها تامین می کند.
.


شرکت دارویی پوراطب

pourateb.com

شماره تماس: 406 82 -021
مرکز مشاوره و اطلاعات دارویی



ویدیو : اهمیت تغذیه در دوران بارداری