اهدا کلید منطقه ترافورد به سرالکس فرگوسن : سرالکس فرگوسن، سرمربی اسطوره ای ...


سرالکس فرگوسن، سرمربی اسطوره ای باشگاه منچستریونایتد، به پاس افتخارات فوق العاده ای که در دوران حضورش در این باشگاه کسب کرد، کلید منطقه ترافورد را دریافت خواهد کرد. گل:  سرالکس فرگوسن، سرمربی اسطوره ای باشگاه منچستریونایتد، به پاس افتخارات فوق العاده ای که در دوران حضورش در این باشگاه کسب کرد، کلید منطقه ترافورد را دریافت خواهد کرد. همچنین قرار است یک جاده در اطراف ورزشگاه الدترافورد به نام او شود.

این مربی اسکاتلندی که در پایان فصل گذشته از دنیای مربیگری خداحافظی کرد، در 26 سالی که هدایت شیاطین سرخ را برعهده داشت، 13 قهرمانی در لیگ برتر و 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان به دست آورد. او در مجموع 38 جام مختلف برای این باشگاه به دست آورد و بسیاری او را بزرگترین مربی تاریخ فوتبال می دانند.

فرگوسن پیش از این کلید شهر آبردین را هم به خاطر دستاوردهایی که با باشگاه این شهر داشت، دریافت کرده بود. اکنون قرار است شورای منطقه ترافورد به افتخار او در روز 14 اکتبر (32 روز دیگر) مراسمی برگزار کرده و کلید این منطقه را او به اهدا کنند.

فرگی به خبرنگاران گفت:" اینکه این نشان را از شورای منطقه ترافورد دریافت کنم، باعث خوشحالی ام خواهد شد. وقتی در سال 1986 به الدترافورد آمدم، کمترین ایده ای در مورد روزهایی که در انتظارم خواهد بود، نداشتم. کمتر از ربع قرن بعد، به دست آوردن کلید منطقه ترافورد و بودن یک خیابان به اسم من، واقعا غرورانگیز است."

مت کالج، رئیس شورای منطقه ترافورد هم گفت:" سرالکس فرگوسن نقش مهمی در توسعه این منطقه در دوران هدایت قدرتمندانه اش در باشگاه منچستریونایتد داشت. دادن این نشان به او و تغییر نام یکی از خیابان منطقه، تقدیر مناسبی می تواند از او باشد."

پیش از این باشگاه منچستریونایتد بخشی از جایگاه ورزشگاه الدترافورد را به نام فرگوسن نام گذاری کرده بود و یک مجسمه از او نیز مقابل یکی از ورودی های این ورزشگاه نصب شده است. در دیگر ورودی ورزشگاه الدترافورد، مجسمه سرمت بازبی، دیگر مربی اسطوره ای شیاطین سرخ قرار دارد.


ویدیو : اهدا کلید منطقه ترافورد به سرالکس فرگوسن