اهدای عالی‌ ترین نشان بنین به احمدی‌ نژاد : عالی‌ترین نشان ملی کشور آفریقایی ...


عالی‌ترین نشان ملی کشور آفریقایی بنین از سوی رییس‌جمهور این کشور به محمود احمدی‌نژاد اعطا شد. خبرگزاری ایسنا:  عالی‌ترین نشان ملی کشور آفریقایی بنین از سوی رییس‌جمهور این کشور به محمود احمدی‌نژاد اعطا شد.

عالی‌ترین نشان ملی کشور بنین شب گذشته در ضیافت شام رییس‌جمهور این کشور آفریقایی به احمدی‌نژاد اهدا شد.

احمدی‌نژاد در این مراسم با ابراز خرسندی از سفر به بنین اظهار کرد: ما دو دولت و دو ملت همراه با آرمان‌های مشترک هستیم و صلح، پیشرفت و امنیت را برای همه می‌خواهیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "ما عدالت، آزادی و کرامت را برای همه دولت‌ها و ملت‌ها خواهانیم"، افزود: معقتدیم که اساس ارتباط بین دولت‌ها و ملت‌ها باید بر مبنای احترام، عدالت و محبت باشد و جهان نیازمند نظمی بر پایه این اصول است و من مطمئنم که حق، عدالت و کرامت انسانی در دنیا مستقر می‌شود.

وی در ادامه، مذاکرات بین هیات‌های دو کشور ایران و بنین را فشرده و سازنده عنوان کرد و گفت: مطمئنیم که همکاری‌های ما در سطوح دوجانبه، بین‌المللی و منطقه‌ای گسترش می‌یابد. از ملت و دولت بنین به خاطر اعطای این نشان تشکر می‌کنم. این کار نشانه دوستی عمیق و پایدار بین دو دولت و ملت است.

رییس‌جمهور در پایان اظهار کرد: به امید برپایی صلح، عدالت و رفاه برای تمام ملت‌ها. ایران و بنین و آفریقا همیشه برای ساختن دنیای بهتر در کنار هم خواهند بود.

در این مراسم رییس‌جمهور بنین نیز خطاب به احمدی‌نژاد گفت: برای قدردانی از فعالیت‌هایتان، عالی‌ترین نشان کشور بنین را به شما اهدا می‌کنم.

وی با اشاره به دیدارهای انجام شده بین مقامات دو کشور اظهار کرد: در دیدارهایی که هیات‌های دو کشور و همچنین روسای جمهور با یکدگر داشتند صحبت‌های مفصلی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شد و مذاکرات از کیفیت بالایی برخوردار بود.

رییس‌جمهور بنین تصریح کرد: ایران یک قدرت منطقه‌ای است و می‌تواند در جهت برقراری صلح‌ و ثبات در عرصه بین‌المللی و جهانی سهم عمده‌ای داشته باشد.

در این مراسم، رئیس مجلس و رئیس قوه ‌قضاییه‌ بنین، تعدادی از مقامات این کشور و هیات ایرانی همراه رییس‌جمهور نیز حضور داشتند.


ویدیو : اهدای عالی‌ ترین نشان بنین به احمدی‌ نژاد